زمان خواب و زمان بيدار شدن زمان‌هايي است كه اگر به درستي تنظيم نشوند بدن احساس آرامش و تازه شدن نمي‌كند.

ابراهيم رزم پا متخصص گوش و حلق و بيني در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، گفت: براي بهتر خوابيدن بايد چند نكته رعايت شود چرا كه با استفاده از غذاهاي پرحجم و چرب خوابي ناآرام را به وجود مي‌آورد.

وي افزود: براي خوابي بهتر بايد قبل از خواب پرخوري نشود و از مواد غذايي كه حاوي قهوه و داروهاي تحريك كننده هستند پرهيز شود.

وي در ادامه گفت: براي اتوماتيك كردن خوابتان سعي كنيد سر ساعت استراحت كنيد و اين كار را به طور دائم انجام دهيم زيرا اين امر باعث تنظيم شدن خواب مي‌شود.

وي اظهار داشت: افرادي كه با آرامش مي‌خوابند، بدون استري نيز از خواب بيدار مي‌شوند و هيچگونه اختلالي در خواب پديدار نمي‌شود.

وي تأكيد داشت: حتي‌الامكان از موضوعاتي كه ذهن را مشغول مي‌كند بايد اجتناب كرد و ديدن كابوس در طول شب كه ناشي از مشكلات و ذهنيات فرد است روي كيفيت خواب و در نهايت زندگي فرد اثر منفي مي‌گذارد.

وي تصريح كرد: در هر شرايطي بايد بهترين راه مقابله با كم‌خوابي انجام گيرد كه عامل به وجود آوردنده آن اختلال خواب را برطرف مي‌كند.

وي به افراد براي داشتن انرژي در طول روز توصيه كرد: زماني كه افراد استراحت مي‌كنند تمام اعضاي بدن به حالت خواب نيستند چرا كه اندام‌هايي مانند قلب و مغز با مصرف انرژي به فعاليت خود ادامه مي‌دهند و در حالت خواب، بدن با بازسازي انرژي خود را آماده مي‌كند تا در بيداري از آن استفاده مثبت كند./ع2

برچسب ها: خواب ، غذا ، اتوماتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار