مهدی قدمی امروز نشست خبری در آکادمی ملی المپیک با خبرنگاران داشت و در مورد مسائل مختلف پاسخگوی آن ها بود.

مهدي قدمي نائب رئیس کمیته ملی المپیک پس از نشست خبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ما از مدت ها قبل بحث اصلاح اساسنامه را به صورت جدی در دستور کار قرار داده بودیم و تایید اولیه را از IOC و OTA در خرداد ماه گرفتیم و هفته گذشته هم توانستیم بعد از مصوب مجمع، تایید نهایی را دریافت کنیم.

وی در خصوص اساسنامه فدراسیون های ورزشی نیز بیان کرد: این مسئله در حدود اختیارات وزارت ورزش و جوانان پیگیری می شود و بخش هایی انجام شده است و مواردی نیز نیازمند پیگیری هاست و هنوز کامل نشده است.

قدمی در مورد مشکل اعزام برخی تیم های ورزشی بیان کرد: آنچه به شورای برون مرزی مربوط می شود تصمیمی است که در وزارت ورزش و جوانان برای فدراسیون ها گرفته می شود و آن چه که به عنوان مانع خارجی محسوب می شود در ارتباط با فدراسیون هایی است که چند تا از روسای آن ها جا به جا شده اند و تیم جدید مدیریتی به تایید فدراسیون های بین المللی زیربط نرسیده بود و مشکلاتی ایجاد شد که با پیگیری های وزارت ورزش و جوانان در حال رفع و رجوع است.

وی ادامه داد: مسئله 2 فدراسیون به صورت قطعی حل شد و 2 فدراسیون دیگر نیز در حال پیگیری می باشند.

قدمی بیان کرد: من از اظهارات صالحی امیدی تشکر می کنم که نشان می دهد شناخت خوبی نسبت به مسائل بین المللی ورزش دارد و می داند اگر وزارت ورزش بخواهد در حوزه انتخابات فدراسیون و کمیته دخالت کند مشکل برای ورزش کشور ایجاد می شود وی مدت کوتاهی در ورزش بوده اما اشراف زیادی دارد.

وی تصریح کرد: 13 فدراسیون در حال حاضر با سرپرست اداره می شود و اساسنامه کمیته ملی المپیک نهایی شده و بقیه موارد در حدود اختیارات وزارت ورزش است که اگر موضوعات را خیلی سریع سر و سامان بدهد انتخابات نیز برگزار می شود و همه چیز بستگی به تصمیمات مدیریتی وزارت ورزش دارد.

قدمی تاکید داشت: در آخرین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک قرار شد مکاتبه ای داشته باشیم تا اجازه بدهند IOC ,OTA اجازه دهند ما هر چه سریع تر انتخابات را برگزار کنیم.

** معامله خرید ساختمان گاندی سوری نبوده است

قدمی با اشاره به فروش ساختمان قدیمی گاندی عنوان کرد: نباید به شایعات توجه کنیم این موضوع حساسیت زیادی ایجاد کرده است هیات اجرایی کمیته ملی المپیک یک تیم 4 نفره مسئول رسیدگی دقیق به آن چه که در ارتباط با ساختمان گاندی رخ داده بود شد این تیم 4 نفره شامل من، خسروی وفا، کرباسیان و احمدیان بود که این تیم کار خود را به طور جدی دنبال و به مسائل رسیدگی کرد که نتیجه این بود که معامله سوری نبوده و خریدار کاملاً مشخص بوده است.

برچسب ها: قدمی ، المپیک ، امیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار