روستای دره زاغه سفلی از توابع بروجرد روستایی است که طی 15 سال گذشته خالی از سکنه بوده اما با برق رسانی و ارائه خدمات به آن دوباره روح زندگی در میان مردم روستا دمیده شده است.




به گزارش گروه استانهاباشگاه
خبرنگاران جاده نساجی بروجرد به سمت روستای دره زاغه حدود 12 کیلومتر راه است که این مسیر دارای پیچ و خمهای زیاد و خطرناکی است به طوریکه با مشاهده آن دچار اضطراب و دلهره می شویم.
بعد از گذر از جاده ای باریک و خطرناک وارد روستای دره زاغه سفلی می شویم که اولین بار است اسمش را می شنویم.
 
روستای دره زاغه سفلی دارای 20 خانوار و حدود 100 نفر جمعیت است ک در دل تپه های ماهوری شکل بخش مرکزی بروجرد قرار دارد. ساکنان این روستای دورافتاده طی 15 سال گذشته زندگی در روستا را رها کرده و به شهر مهاجرت کرده اند.
 
روستای دره زاغه از همان ابتدا از نعمت برق و آب محروم بود و مردم به خاطر دسترسی به رفاه بیشتر به شهر مهاجرت کرده و روستا تا سال 91 خالی از سکنه بود.
 
این در حالیست که طی سال گذشته مردم روستا برای گذران زندگی و امرار معاش به وسیله کشاورزی و باغداری و دامداری دوباره تصمیم می گیرند به روستا برگردند. بنابراین مسئولین نیز با مشارکت اهالی روستا توانسته اند در مدت یکسال گذشته با تحمل مشقات فراوان برق را به خانه های مردم این روستا آورده و مردم پس از سالیان متمادی از نعمت برق برخوردار شوند.
 
روستای دره زاغه سفلی از دیگر خدمات اولیه مانند داشتن آب آشامیدنی، حمام، مدرسه و....محروم است و مردم آن از مسئولین می خواهند در خدمت رسانی به این روستای محروم و کوچک دریغ نورزند.
 
 
رئیس آبفار شهرستان بروجرد ظهر شنبه در بازدید از روستای دره زاغه سفلی در رابطه با رساندن آب شرب به اهالی این روستا می گوید: آب شرب مردم روستای دره زاغه سفلی در گذشته از طریق چشمه ای به نام "چشمه علی" تامین می شده که با نمونه برداری از آب این چشمه مشخص شد آب دچار آلودگی شده و قابل شرب نیست.
 
نصرالهی ادامه می دهد: لذا با اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفار تا حدودی آلودگی موجود رفع شد اما باز هم طبق صلاحدید دست اندرکاران تصمیم گرفته شد از آب چشمه فقط برای آب کشاورزی و غیرقابل شرب استفاده شود.
 
وی می گوید: با برق رسانی به روستای دره زاغه سفلی در تلاش هستیم در سال 92 یک حلقه چاه دستی در زمین مشخص شده حفر شود.
 
رئیس آبفار شهرستان بروجرد یادآور می شود: انتظار می رود به محض رسیدن اعتبار بتوانیم این حلقه چاه را در روستا حفر کنیم تا در آینده ای نزدیک مردم از نعمت آب آشامیدنی سالم نیز برخوردار شوند.
 
بنابر این گزارش در جریان این بازدید مسئولین ادارات مختلف شهرستان برای ایجاد هرگونه امکانات رفاهی چون ساخت مسجد و آسفالته کردن راه روستایی و...اعلام آمادگی کردند و به مردم روستا قول دادند که نهایت تلاش خود را داشته باشند./ش

 

برچسب ها: روستای ، دره زاغه ، سفلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام میگن اونجا زاغه هایی هست که توش جن داره ولی گناه دارند بهشون کمک کنید