رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد گفت: با توجه به وجود 545 پزشک متخصص،915 پزشک عمومی و 300 دندانپزشک و هم چنین 15 بیمارستانی دولتی در زمینه ارائه خدمات پزشکی در کشور شاخص است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

دکتر میر محمدی اظهارداشت: هزینه درمانی در استان یزد نسبت به سایر استانها بسیار پائین است و نسبت وجود پزشکان مجرب نیز با نوجه به جمعیت یک میلیونی شهر یزد شاخص است.

وی افزود: استان یزد پذیرای خیل بیمارانی است که از جنوب شرق کشور و حتی سایر استانهای کشور است که طبق آمار 40 درصد بیماران یزدی را افراد غیر بومی تشکیل می دهند.

پائین بودن 50 درصدی هزینه های درمانی نسبت به سایر نقاط کشور

میر محمدی یادآور شد: هزینه پایین خدمات درمانی حتی در بخش خصوصی یزد را شاخص ترین استان بعد از استانهای اصفهان ،تهران و شیراز معرفی کرده است که بعضا این خدمات 50 درصد پائین تر از کشور است.

وی گفت: هزینه جراحی قلب در استان یزد 13 میلیون تومان است که حتی از تهران هم پائین تر است.

مرکز ناباروری یزد نماد پزشکی یزد و کشور

میر محمدی افزود: خیلیها توریسم درمانی یزد را با مرکز ناباروری  یزد می شناسند چرا که این مرکز اولین مرکز درمان ناباروری در ایران و خاورمیانه است و بیمارانی حتی از کشورهای دیگر به این مرکز برای درمان به یزد سفر می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: وجود زیر ساختهای گردشگری و فرهنگی ،کمپهای گردشگری برای همراهان بیماران زمینه را برای حضور گردشگران سلامت با این استان را فرهم کرده ، که امید است در آینده بهتر و مطلوبتر باشد/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.