معاون هماهنگ‌کننده سپاه کردستان با اشاره به ارائه آموزش‌های راویگری به 270 پیشمرگ کرد مسلمان در این استان، از بازدید 500 هزار زائر از مناطق عملیاتی کردستان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  ابراهیم حسینی شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش سراسری فرماندهان بسیج دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سپاه بیت‌المقدس برگزار شد، به اهداف برگزاری و توسعه راهیان‌نور در کردستان اشاره و اظهار کرد: بیان ایثارگری‌ها و رشادت‌های پیشمرگان کرد مسلمان با توجه به اینکه محور ایجاد امنیت پایدار در کردستان بودند، از مهم‌ترین اهداف توسعه این حرکت فرهنگی در این استان است.

به گفته وی، اردوهای راهیان نور در واقع یک حرکت گسترده فرهنگی و با‌برکت است که عنایت ویژه مقام معظم رهبری را پشت سر دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کردستان با بیان اینکه تبیین حماسه‌های بزرگ دوران هشت سال دفاع مقدس و حفظ روحیه مقاومت در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان از اهداف اصلی این اردوهاست، تصریح کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مهم‌ترین پشتوانه کشور در مقابله با توطئه‌های دشمنان از دیگر برکات حرکت ارزشی راهیان نور است.

حسینی به روند رو به رشد حضور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی استان طی چند سال اخیر اشاره کرد و بیان داشت: در سال 89 تنها 50 هزار زائر راهیان‌نور از مناطق عملیاتی کردستان بازدید کرده‌اند در حالی که این آمار در سال 90 به 100 هزار نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال 91 نیز با همکاری و تعامل ادارات و سازمان‌های مختلف بیش از 200 هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور از  مناطق عملیاتی کردستان بازدید کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کردستان از سیاست‌گذاری سپاه بیت‌المقدس برای میزبانی از 500 هزار زائر راهیان نور در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: معرفی بیش از پنج هزار و 400 شهید بومی استان به عنوان سند افتخار مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور کردستان که مقام معظم رهبری از آنها به عنوان مظلوم‌ترین شهدا نام بردند از مهم‌ترین اهداف سپاه برای ترویج راهیان نور در استان است.

حسینی از ارائه آموزش‌های راویگری به 270 پیشمرگ کرد مسلمان در این استان خبر داد و گفت: معرفی ایثارگری و از خودگذشتگی مردم کردستان و بیان ایثارگری‌ها از زبان کسانی که در بطن عملیات‌های بوده‌اند بدون شک تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی بر تعامل بیش از پیش دستگاه‌ها و ادارات مختلف در بحث توسعه راهیان نور تاکید کرد و گفت: توسعه این حرکت فرهنگی زمینه‌ساز شناساندن هرچه بیشتر این استان فرهنگی به مردم سایر نقاط کشور است.

وی برگزاری همایش سراسری فرماندهان بسیج دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حرکتی مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط در برگزاری کیفی‌تر این همایش نقش به‌سزایی خواهد داشت.

وی در پایان این همایش را بستر مناسبی برای معرفی بیش از پیش شهدای استان خواند و تصریح کرد: پخش کلیپی در زمینه ایثارگری‌ها و یا زندگینامه شهدای کردستان در مراسم افتتاحیه این همایش اقدام ارزشمندی در راستای معرفی ایثارگری‌های مردم استان به شرکت‌کنندگان خواهد بود./ج1

برچسب ها: کردستان ، زائر ، فرمانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.