نماینده مردم شهرستان لردگان، و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، احیاء دفتر امور بین الملل صادرات فنی مهندسی ساختمان را در وزارت راه و شهرسازی ضروری عنوان کرد.

مجید جلیل سرقلعه گفت: دفتر امور بین الملل و صادرات فنی مهندسی دارای وظایف بنیادی و اساسی در وزارت راه وشهر سازی است که می تواند تنها با اجرای وظایف خود، دولت را در راستای صادرات خدمات فنی مهندسی یاری کند.
وی، از سیاستگذاری و برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت و تشویق به سرمایه گذاری اشخاص و موسسات داخلی و خارجی در طرح های مسکن، تعیین و معرفی پروژه های ساخت و ساز به علاقمندان خارجی سرمایه گذاری در داخل کشور براساس ضوابط و معیارهای موجود و جذب سرمایه های خارجی در پروژه های عمرانی کشور با رعایت ضوابط و معرفی و فراهم کردن زمینه مشارکت شرکت های داخلی و خارجی سرمایه گذار در امر ساخت و ساز برای اجرای طرح های مهندسی در داخل و خارج از کشور به عنوان بخشی از وظایف و توانمندی های دفتر امور بین الملل و صدور خدمات فنی مهندسی یاد کرد.
جلیل سرقلعه افزود: بازار کشورهای همسایه نظیر: عراق و افغانستان، فرصت مناسبی برای توسعه صادرات فنی مهندسی ساختمان است و ایران نیز با داشتن سابقه تمدنی خود می تواند از این فرصت در راستای توسعه صادرات استفاده کند.
وی، با بیان تجربه موفق ایران در موضوع انبوه سازی اظهار داشت: احیای دفتر امور بین الملل صادرات فنی مهندسی ساختمان در وزارت راه و شهرسازی فرصت مناسبی را برای کشور در موضوع صادرات مصالح ساختمانی و افزایش اشتغال فراهم می کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.