انقلاب اسلامی همان‌گونه كه محصول فعالیت‌های گسترده‌ی گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه بوده است، باید از زبان افرادی متفاوت و متعدد نیز بازگو شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، انقلاب اسلامی همان‌گونه كه محصول فعالیت‌های گسترده‌ی گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه بوده است، باید از زبان افرادی متفاوت و متعدد نیز بازگو شود تا علاوه بر دسترسی جامع‌تری به جزئیات وقایع، چگونگی و زوایای گوناگون وقایع نیز پدیدار شوند.

از همین رو مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود اقدام به چاپ و انتشار کتاب (خاطرات جواد مقصودی)نموده است که این کتاب توسط خانم فاطمه نظری کهره تدوین گردیده است.

خاطرات جواد مقصودی اطلاعات سودمندی از وقایع دهه‌ی 1330 و فعالیت‌های «گروه شیعیان»كه راوی خود از اعضای شورای مركزی آن بوده است و تاكنون اطلاعات كمی درباره‌ی آن منتشر شده‌است - در اختیار پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی می‌گذارد. این گروه بعد از فوت آیت‌الله العظمی‌ بروجردی و تشكیل هیئت مؤتلفه‌ی اسلامی‌ یكی از اركان مؤتلفه‌ی اسلامی ‌شد. همچنین ایشان خاطرات نسبتاً جامعی از آغاز نهضت اما‌م‌خمینی، فعالیت‌های مبارزان با رژیم پهلوی در دوران تبعید امام و وقایع مربوط به این دوره ارائه داده‌اند. با توجه به مسئولیت راوی در مدرسه‌ی رفاه و مدرسه‌ی علوی خاطرات دستِ اولی از نخستین روزهای ورود امام و فضای سیاسی نخستین سال‌های انقلاب در اختیار ما قرار گرفته است. همچنین با عنایت به اداره‌ی ستاد نماز جمعه توسط راوی به‌مدت 27 سال، خاطرات منحصربه‌فردی در این زمینه نیز ارائه شده‌است.

لازم به ذکر است این کتاب در شمارگان 1500 نسخه و 316 صفحه و به قیمت82.000ريال روانه بازرا نشر گردیده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۱۷:۳۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
عرض ادب و احترام/ خداوند به ایشات عزت دهد / انسان بزرگواری هستند/
آخرین اخبار