جام جهانی بسکتبال 2014؛

سنگال با یک امتیاز بالاتر به جام جهانی رسید/ آنگولا قهرمان شد

تیم بسکتبال سنگال با پیروزی مقابل میزبان جام ملتهای آفریقا، آخرین سهمیه این قاره برای جام جهانی 2014 اسپانیا را گرفت. آنگولا نیز با شکست مصر به قهرمانی رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال سنگال در دیدار رده بندی سومی جام ملتهای بسکتبال آفریقا با اختلاف تنها یک امتیاز و نتیجه 57 بر 56 مقابل ساحل عاج به جام جهانی 2014 راه یافت.

در دیدار رده بندی در حالی که تنها 13 ثانیه به پایان بازی مانده بود یک سه امتیازی سرنوشت ساز از نامادو اندوی و یک پرتاب پنالتی باعث برتری سنگال و سومی این تیم در جام ملتهای آفریقا شد. سنگالی ها بعد از یک دوره غیبت در سال 2010 بار دیگر به جام جهانی راه پیدا کردند.

تیم انگولا هم در دیدار فینال موفق شد برای یازدهمین بار در 24 سال به قهرمانی جام ملتهای بسکتبال آفریقا برسد. انگولا در این دیدار با نتیجه 57 بر 40 مصر را شکست داد.

با مشخص شدن سهمیه های قاره آفریقا در جام جهانی بسکتبال، تیمهای آمریکایی هم برای سهمیه های این قاره در جام جهانی وارد رقابت شدند.

اروپایی ها آخرین قاره های هستند که بر سر سهمیه های جهانی وارد رقابت می شوند. چهار تیم نهایی جام 2014 اسپانیا در اواخر سال جاری میلادی از سوی فدراسیون جهانی با "وایلد کارت" مشخص می شوند./مح

برچسب ها: سنگال ، آفریقا ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار