یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به حضور امامزادگان در دیگر کشورهای اسلامی و تاکید بر لزوم شناساندن و معرفی همه آنها به عموم مردم، گفت: فرهنگ تشیع با معرفی امامزادگان و ذکر مصیبت هایی که بر آنان وارد شده احیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف کشور، روسای اوقاف استانهای کشور، معاونان فرهنگی ادارات کل اوقاف کشور و اعضای ستاد کنگره بین المللی امام زادگان در مشهد گفت: در زندگی امام زادگان مسائل بسیار زیادی وجود دارد که در صورتی که برای ما شناسانده شود برکات زیادی را نصیب ما خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور امامزادگان در دیگر کشورهای اسلامی و تاکید بر لزوم شناساندن و معرفی همه آنها به عموم مردم اظهار کرد: در پاکستان و هرات اشخاص معروفی هستند که شناساندن اینها برای فرهنگ ما مهم است.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به نقش و آثار و برکات معرفی امامزادگان بر زندگی و فرهنگ امروزی مسلمانان تصریح کرد: در صورتی که امامزادگان و زندگی نامه آنها به مردم معرفی نشوند فرهنگ ما در این بخش ناقص خواهد ماند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تشکر از اعضای کنگره بین المللی گفت: شغل و کار شما در تعلیم شعائر دینی شغل حساسی است که اگر بتوانید انجام وظیفه کنید آثار و برکات زیادی دارد.

وی تصریح کرد: با معرفی امام زادگان و دلایل ورود آنها به ایران و همچنین ذکر مصیبت هایی که بر این بزرگان وارد شده در واقع فرهنگ تشیع احیا خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر تاریخ و گذشته امام زادگان دقیق بررسی شود و بقاع متبرکه آنان به درستی اداره گردد موقوفات آنها برای اداره شان کفایت خواهد کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی سپس با اشاره به اهانت های سلفی ها و وهابیان نسبت به ائمه و اهل بیت(ع) و اهانت به صحابه رسول الله(ص) و همچنین جنایات بی رحمانه آنها در دیگر کشورهای مسلمان اظهار کرد: با لطف خداوند متعال این بلایا هم از سر ما کم خواهد شد و پیروزی در نهایت از آن ما خواهد بود و آنها با این کارها به جایی نخواهند رسید. /س

برچسب ها: فرهنگ ، تشیع ، معرفی ، امامزاد ، گان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.