رمان«سوء قصد به ذات همایونی»نوشته «رضا جولایی» درهفتاد ونهمین نشست بلور قلم فرهنگسرای فردوس به منظور آشنایی علاقه مندان با رمان ها و ادبیات ایران و جهان، روز سه شنبه12 شهریورماه ساعت 17 برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، این نشست با حضور «رضا جولایی» نویسنده، «حسن میرعابدینی» و «محمدرضا گودرزی» به عنوان کارشناسان برنامه و علاقه مندان به ادبیات ایران و جهان برگزار می شود.

«سوء قصد به ذات همایونی» در واقع داستان ترور محمدعلی شاه قاجار است. این رمان تاریخی دوره‌ای از تاریخ ایران را روایت می‌کند که مدرنیته وارد ایران می‌شود و تقابل آن با سنت‌ها را نشان می‌دهد. این رمان که مربوط به اواخر دوره مشروطه بوده و پس‌زمینه بخش‌های آن واقعی است، قصه روشنفکری را روایت می کند که قصد ترور محمدعلی شاه را دارد و به بهانه این واقعه شخصیت ایرانی‌ها هم بررسی می‌شود.

رمان «سوء قصد به ذات همایونی» نخستین بار در سال 1374 منتشر شد و برای چاپ دوم از سوی نشر افکار وارد بازار شده است.

رضا جولایی متولد سال ۱۳۲۹ در تهران است. کتاب‌های «حکایت سلسله پشت کمانان»، «جامه به خوناب»، «شب ظلمانی یلدا»، «حدیث دردکشان»، «تالار طرب‌خانه»، «جاودانگان»، «نسترن‌های صورتی»، «باران‌های سبز» و «سیماب و کیمیای جان» از آثار این نویسنده‌ هستند.

به گفته نویسنده کتاب، نگارش این اثر سال 1370 آغاز شده و حدود دو سال به‌طول انجامیده است. داستان در ظاهر به جریان سوء‌قصد به محمدعلی شاه قاجار می‌پردازد، اما این موضوع لایه سحطی داستان است؛ چراکه بیشتر روابط اجتماعی و سنت‌های متداول در فرهنگ ایرانی مدنظر نویسنده بوده است.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر از این برنامه با شماره تلفن 44081043 تماس بگیرند.

همچنین نشانی اینترنتی ferdos. farhangsara. ir برای اطلاع از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری منطقه ۵ در نظر گرفته شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.