رئیس دانشگاه کاشان از هدررفت 25 درصدی انرژی در مسیر خطوط انتقال انرژی از نیروگاه‌های سوخت فسیلی تا منابع مصرف خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عباس کتابی در حاشیه همایش ملی تولید برق در تالار آزادی دانشگاه کاشان با تأکید بر ایجاد نیروگاه‌های بزرگ در جوار شهرها و نزدیک با منابع مصرف ابراز داشت: نزدیکی نیروگاه‌ها با منابع مصرف انرژی از هدر رفت حجم زیادی از انرژی در فرآیند تولید به مصرف جلوگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه کاشان، با اشاره به هدررفت 25 درصدی انرژی در مسیر خطوط انتقال انرژی از نیروگاه‌های سوخت فسیلی تا منابع مصرف عنوان کرد: دور بودن نیروگاه‌های برق به منابع مصرف علاوه بر راندمان پایین و مشکلات زیست‌محیطی برای سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه نیست.

وی یادآور شد: تحولات در عرصه تولید و مصرف انرژی سه حوزه مصرف‌کنندگان، ذخیره‌سازی انرژی و بخش سیاستگذاری انرژی را درگیر کرده است.

این مسئول افزود: موضوع انرژی پاک و سبز در ایران در حالی مطرح شده است که هنوز جایگاه لازم را در سیاست گذاری برای ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش پیدا نکرده است.

به گفته وی، برای ورود در عرصه سیاستگذاری و توجه به مسائل فنی ، ورود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به این بخش و ایجاد ارتباطات متخصصان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه متذکر شد: انتظار می‌رود نخستین همایش ملی تولید برق کشور در دانشگاه کاشان بتواند زمینه‌های لازم را برای تبادل اطلاعات صاحب‌نظران و انتقال تجربیات علمی، تعاملات و ارتباطات افراد متخصص در این بخش را که تاکنون در دانشگاه‌ها مغفول مانده است ، فراهم کند.

نخستین همایش ملی تولید برق همزمان با حرارت، برودت و سامانه های هیبریدی، توسط پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان با حضور محققان و متخصصان سراسر کشور به مدت دو روز در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود/س.

برچسب ها: اصفهان ، خطوط ، انتقال ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.