شبکه خبری "سی ان بی سی" به نقل از ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نوشت که حمله آمریکا به انبارهای تسلیحات شیمیایی سوریه نه تنها عملیاتی پیچیده و یک ماموریت نظامی حساس است، بلکه یکی از پرهزینه ترین و گران ترین عملیات های نظامی خواهد بود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، این شبکه خبری به نقل از دمپسی نوشته است که احتمال دارد که عملیات علیه سوریه خیلی سریع از کنترل خارج شود به طوریکه عملیات های کوچک بسیاری به منظور حفاظت از چنین عملیات بزرگی ضرورت پیدا کند و هر کدام از این عملیات ها می توانند منجر به شکل گیری یک حریق بزرگ شوند.
"سی ان بی سی" این خبر را با استناد به نامه تاریخ 19 ژوئیه سال جاری میلادی دمپسی به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گزارش کرده است.
دمپسی در این نامه نوشته است که به منظور تسلیم کردن سوریه،‌ نابود کردن بخشی هایی از انبارهای عظیم تسلیحات سوریه و ممانعت از تحرکات و یا تحویل این تسلیحات و یا توقیف آنها ضرورت دارد و انجام این کارها نیازمند اجرای منطقه پرواز ممنوع و همچنین حملات گسترده موشکی است.
در این خبر آمده است که اگرچه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی شنبه شب هفته جاری خود با اشاره به اینکه جزئیات پاسخ آمریکا به حملات شیمیایی اخیر در سوریه را به کنگره می سپارد، اعلام کرد که هیچ نظامی آمریکایی به خاک سوریه اعزام نخواهد شد، دمپسی در نامه خود به سناتورها نوشته است که هزاران نیروی عملیات ویژه آمریکا و سایر نیروهای زمینی این کشور به منظور تهاجم و تضمین مکان های حیاتی در سوریه ضرورت پیدا خواهند کرد.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه نامه خود به کمیته نیروهای مسلح سنا آورده است که اجرای این پروژه علیه سوریه هزینه ای حداقل برابر با یک میلیارد دلار در ماه خواهد داشت که این بودجه، هزینه ای گزاف برای آمریکایی است که پیشتر غرق در بدهی شده است.
این فرمانده ارشد آمریکایی در نامه خود آورده است که آمریکا باید ماهیت پیچیده ماموریت خود علیه سوریه را مورد بررسی قرار دهد زیرا نظامیان آمریکایی نه تنها مجبور خواهند بود تا با نیروهای ارتش سوریه بجنگند، بلکه آنها باید راه هایی را تعیین کنند تا قبل از اینکه شورشیان سوری متحد با القاعده به تسلیحات شیمیایی سوریه دسترسی پیدا کنند، آنها (نظامیان آمریکایی) فرصت نابود کردن این تسلیحات را داشته باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار