روش های زیادی برای حفط اطلاعات موجود است که از جمله میتوان به Mirror و File History اشاره کرد.در زیر به اختصار به توضیح آنها میپردازیم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر با فايل‌ها و اسنادي کار مي‌کنيد که اطلاعاتي ارزشمند را در خود ذخيره کرده‌اند، احتمالا به فکر حفظ ايمني آن‌ها هستيد.ممکن است برخي از اين فايل‌ها به اشتباه پاک شوند يا در يک حادثه، فايل به صورتي ويرايش شود که اطلاعات ارزشمند قبلي آن از بين برود. اين جاست که روش‌هاي گوناگوني براي حفظ اطلاعات مطرح مي‌شود.

در روش سخت‌افزاري مي‌توان از يک هاردديسک Mirror استفاده کرد. اين هاردديسک تمام اطلاعاتي را که روي هاردديسک اصلي رايانه ذخيره مي‌شود، مو‌ به مو ذخيره مي‌کند. در واقع اين يک پشتيبان‌گيري مو به مو از فايل‌هاي فعلي است و اگر ويرايش اشتباهي روي يکي از فايل‌ها در هاردديسک اصلي صورت گيرد، نسخه پشتيبان نيز تغيير خواهد کرد.

مايکروسافت توصيه مي‌کند براي حفظ امنيت فايل‌هاي حياتي موجود در رايانه از File History استفاده شود.

File Historyيک روش نرم‌افزاري – سخت‌افزاري براي حفظ امنيت اطلاعات است. در اين روش يک نسخه از فايل‌هاي تعيين شده در نقطه‌اي مانند هاردديسک محلي رايانه، يک هاردديسک اکسترنال يا نقطه‌اي در شبکه ذخيره مي‌شود. در صورتي که فايل تعيين شده ويرايش شود، ويرايش جديد نيز نگهداري مي‌شود و به اين ترتيب دو نسخه از فايل (قبل و بعد از ويرايش) ذخيره خواهد شد. به اين ترتيب مي‌توان تاريخچه فايل را نگهداري کرد و در صورتي که از ويرايش‌ها رضايت نداشت، اوضاع را به پيش از آن بازگرداند.

يکي از امتيازات مهم اين روش اين است که حجم نسخه‌هاي ذخيره شده، به اندازه حجم نسخه اصلي ضرب در تعداد نسخه‌ها نيست. يعني حجم فايل‌ها با هم جمع نمي‌شود. نقاط اشتراک فايل‌ها تنها يک بار ذخيره مي‌شود و تنها وجوه تمايز آن‌ها براي دفعات بعدي ذخيره خواهد شد و نسخه‌هاي پشتيبان، به شکلي منطقي حجم ذخيره مي‌کنند.

اين ويژگي در ويندوز 7 نيز وجود داشت اما در ويندوز 8 اين امکان بهبود يافته و راندمان، سرعت کار و دقت پشتيبان‌گيري‌ها افزايش و حجم فايل‌هاي ذخيره شده کاهش يافته است. علاوه بر اين مي‌توان به طور هوشمندانه‌اي بازه‌هاي زماني پشتيبان‌گيري، حجم ذخيره شده و توانايي اشتراک‌گذاري نسخه‌هاي پشتيبان را مديريت نمود.براي دسترسي به اين ويژگي بعد از مراجعه به هر درايو يا پوشه، از دکمه File History در سربرگ Open در بالاي صفحه استفاده کنيد.
برچسب ها: تاریخچه ، سرنوشت ، فایل ، مجله ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار