کارشناس رسمی دادگستری در حوزه کامپیوتر و جرایم رایانه ای گفت: وزارت ارتباطات باید با تخصیص بودجه خاص سهم بسزایی در کنترل جرایم سایبری و افزایش فرهنگ سازی در این خصوص داشته باشد.

مهندس حسین نیازخانی در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران با اشاره به گسترش اینترنت و استفاده  سازمان ها و ارگانها از آن بیان داشت: نهادهای مختلف  از اینترنت به عنوان بستر فیزیکی پرداختن به بحت امنیت اطلاعاتی کاربران و سازمان در محیط های عملیاتی  استفاده  میکنند و بهره مندی از افراد و مشاوران زبده در این زمینه می تواند امنیت شبکه های سازمانی را افزایش داده و کمک به کاهش جرایم سایبری در حوزه سازمانی نماید.

وی افزود: به نظر می رسد که وزارت ارتباطات باید با تخصیص بودجه خاص در این زمینه سهم بسزایی در کنترل جرایم سایبری و افزایش فرهنگ سازی در این خصوص بعمل آورد.

نیازخانی به استفاده صحیح از اینترنت و تغییر تفکر سنتی به تفکر اینترنتی در جامعه امروزی اشاره کرد و اظهار داشت:  فرهنگسازی استفاده از اینترنت در خانواده ها و جامعه می تواند کمک بسزایی در پیشرفت کشور داشته باشد و آموختن حفظ حریم حصوصی افراد در محیط اینترنت همان مطلبی است که در جامعه ما می تواند کار برای آن زیاد باشد.

 وی خاطرنشان ساخت : اینترنت با همه چالشی که می تواند داشته باشد امروزه به عنوان ابزار پیشرفت کشورها در حال استفاده است./ح

برچسب ها: بودجه ، جرایم ، سایبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار