نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به طرح حق بازنشستگی افرادی که 10 سال سابقه کار دارند با اخطار قانون اساسی غلامرضا کاتب مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در جلسه امروز (سه‌شنبه) خانه ملت و در مخالفت با طرح بازنشستگی افرادی که 10 سال سابقه کار دارند، گفت: این طرح با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد چرا که در این اصل آمده اگر قانوني بار مالی داشته باشد مجلس نمی‌تواند آن را تصویب کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه همچنین این طرح را با جزء 3 بند ماده 26 قانون برنامه پنجم توسعه مغایر دانست و اظهار داشت: در این بند آمده ایجاد هرگونه تعهد بیمه‌ای و بار مالی خارج از جداول قوانین بیمه سنواتی برای صندوق‌ها ممنوع است.

پس از آن حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد رئیس جلسه امروز در پاسخ به اخطار قانون اساسی این نماینده مجلس تصریح کرد: اخطار وارد است، سوء مدیریت و عدم تدبیر درست باعث چنین اشتباهی شده است امیدواریم دولت جدید از منابع صندوق‌ها به نفع شایسته استفاده کند و زمینه تولید ثروت از این منابع را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه اینگونه سوء مدیریت‌ها باعث آسیب به صندوق‌ها می‌شود، افزود: سالانه 4 تا 5 هزار میلیارد به صندوق‌ها کمک می‌شود از این جهت اخطار کاتب را وارد می‌دانم.

در ادامه ابوترابی‌فرد اخطار قانون اساسی کاتب را به رأی گذاشت که با 51 رأی موافق، 110 رأی مخالف و 17 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر نتوانست آرای موافق نمایندگان را کسب کند.
انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کاتب ، ابوترابی ، بیمه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار