سعید اسدی گفت: جدا شدن بخش خیابانی و کودک و نوجوان از بخش صحنه ای جشنواره تئاتر مقاومت، از اتفاقات مثبت این جشنواره است که باید با آزمون و خطا، نقاط ضعف در نوع برگزاری آن رفع شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسدی در گفت و گو با ستاد خبری چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: اینکه اجراهای خیابانی و ویژه کودک و نوجوان تحت شعاع اجراهای صحنه قرار نمی گیرند بسیار خوب است و ما باید در صورت مواجهه با نتایج و تاثیرات مطلوب آن، سعی در حفظ این شیوه از اجرا داشته باشیم.
وی همچنین درباره جشنواره تئاتر مقاومت تصریح کرد: ما جشنواره های موضوعی زیادی داریم که هر ساله به شکل تکراری برگزار می شود،  بنابراین  نکته حائز اهمیت این است که باید به دنبال پرورش بیشتر آثار این حوزه باشیم  چرا که مسئله دفاع مقدس ،جنگ و مفهوم مقاومت باید به لحاظ فرهنگی با اهمیت پی گیری شوند.

اسدی درخصوص جذب مخاطب بیشتر به این آثار، تاکید کرد: آثار این جشنواره ، با اجتناب از شعارزدگی باید جنبه های منطقی تری داشته باشند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند .

داور جشنواره تئاتر مقاومت در پایان افزود: عدم برپایی این جشنواره طی چند سال گذشته باعث شده تا همواره بلوغ و نگاه لازم از سوی هنرمندان بوجود نیاید که این امر هم تنها با ایجاد فرصت های لازم جبران خواهد شد.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت (انقلاب ودفاع مقدس) در بخش‌های خیابانی، تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی از11 الی 14 شهریور ماه در شهرستان تبریز و بخش‌های مهمان و مسابقه صحنه‌ای هفته اول مهر ماه سال جاری و مقارن با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت، با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار خواهد شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار