این مکان می تواند نیاز استان و نیاز شهرستان های اطراف را هم برطرف نماید. باید با استفاده از توان و تجربه از تمامی امکانات این مکان عظیم استفاده شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران يزد، این مکان می تواند نیاز استان و نیاز شهرستان های اطراف را هم برطرف نماید. باید با استفاده از توان و تجربه از تمامی امکانات این مکان عظیم استفاده شود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار یزد در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی میبد این کتابخانه را در آینده در بخش های فرهنگی و علمی مکانی تعیین کننده دانست و اظهار داشت: ارتباط وسیعی باید بین شوراهای هماهنگی دانشگاه ها، مدارس، حوزه ها با این مکان برقرار شود و جلسات علمی و فرهنگی، مستمر در این مکان برگزار شود.

غلامحسین دشتی ادامه داد: کتابخانه مرکزی میبد باید پایگاه اصلی پژوهش دانشگاهیان، طلاب، دانشجویان، دانش آموزان و … باشد زیرا حضور قشر فرهنگی و علمی منشا خیر و برکت برای این مکان است.

دشتی تصریح کرد: اگر احداث کتابخانه منجر به کتابخوانی مردم شود به هدف اصلی اش رسیده است. 

وی افزود: خوشبختانه آیت الله اعرافی مدیریت هیئت امنای این کتابخانه، خود صاحب نظر هستند و پشتوانه ای برای کشور و استان و به خصوص شهرستان میبد به شمار می آیند. مسئولان محترم باید کمک کنند تا کتابخانه با تک تک خانه های شهرستان در ارتباط باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مسئولان باید متناسب با شهر منابع علمی کتابخانه را تجهیز نمایند و پرسش های بزرگی را برای دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و مردم طرح کنند تا یک حس مطالعه در سطح شهر و کشور به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه این مرکز بزرگ، مسئولیت بزرگ هم ایجاد می کند تاکید کرد: قطعا با وجود این مرکز نیازها هم بالاست. این مکان می تواند نیاز استان و نیاز شهرستان های اطراف را هم برطرف نماید و باید با استفاده از توان و تجربه از تمامی امکانات این مکان عظیم استفاده شود.

دشتی گفت: استان یزد در داشتن سرانه کتاب رتبه اول و رتبه دوم را در مطالعه کتاب در کشور داراست. که این زمینه ها را باید حفظ کرده و پیشتاز باشند

وی  اضافه کرد: میبد قطب علمی است این مرکز باید مکانی برای توزیع کتاب، محصولات فرهنگی و برقراری ارتباط فرهنگی با مراکز نشر و مراکز علمی کشور  باشد. در حوزه فضای مجازی نباید کسی باشد که دنبال منبعی باشد و این مکان پاسخگو نباشد.

دشتی در پایان ادامه داد: شهرستان میبد چنین قابلیتی را دارد که این کارهای بزرگ برای آن انجام شود. در ادامه تکمیل و بهره وری شایسته از پتانسیل های این مرکز باید صورت بگیرد وخانواده های میبدی بدانند که یک مرکز بزرگ علمی و پژوهشی درشهرستان وجود دارد./ز
برچسب ها: سرانه ، مطالعه ، در ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.