سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تعداد 401 نفر آثار خود را در دو بخش نقاشی خط و حروف نگاری رضوی به دبیرخانه سومین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف‌نگاری رضوی ارسال کرده‌اند.

 

به گزارش باشگاله خبرنگاران بیرجند؛ اظهار داشت: سومین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف‌نگاری رضوی از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با گستره ملی در هفته کرامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه 25 مردادماه سال جاری بوده است، افزود: تعداد 401 نفر آثار خود را در دو بخش نقاشی خط و حروف نگاری رضوی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با تایید داوران تعداد 40 نفر برای شرکت در مرحله حضوری دعوت شدند که از این تعداد 24 نفر آقا و 16 نفر خانم هستند.

زمزم با اشاره به اینکه مرحله حضوری این جشنواره از 16 شهریور ماه آغاز می‌شود، اذعان داشت: شرکت کنندگان در این جشنواره به مدت دو روز در کارگاه‎های حضوری و تخصصی حضور می‌یابند و تمامی آثار راه‌یافته به جشنوراه در نمایشگاهی در استان در معرض دید علاقه‎مندان قرار می‎گیرد و همچنین این آثار درکتابی نفیس چاپ می‌شود.

وی هدف ازاین جشنواره ملی را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی دانست و تصریح کرد: آثار این جشنواره ملی از استان‌های مازندران، فارس، تهران، کرمان، لرستان، اردبیل، خراسان جنوبی و غیره ارسال شده است.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: آثار 13 نفر از خراسان جنوبی به مرحله نهایی جشنواره راه یافته است.

زمزم ادامه داد: اختتامیه جشنواره ملی نقاشی خط و حروف‌نگاری رضوی در 18 شهریوره ماه در سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با معرفی آثار برتر برگزار می‌شود. داوران جشنواره آقایان صداقت جباری، خلیل کوهیکی و ایرج میرزاعلی خانی هستند.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی درارتباط با جوایز جشنواره، گفت: در هر رشته به نفر اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان وجه نقد، نفر دوم تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد، نفر سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان وجه نقد اهدا می‌شود.

زمزم ادامه داد: همچنین به نفرات چهارم تا هشتم: لوح سپاس و مبلغ 300 هزار تومان وجه نقد اهدا می‌شود.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اذعان داشت: نمایشگاه آثار برگزیده سومین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی 18 شهریورماه جاری در محل نگارخانه بیرجند برای بازید علاقه‌مندان دایر می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.