مايكرو سافت بخش موبایل و سرویس‌های تجاری نوکیا را به قيمت ۷.۲ میلیارد دلار خريد.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نوکیا و مایکروسافت اعلام کرده‌اند که ۳۲ هزار از کارکنان نوکیا به مایکروسافت می‌پیوندند و به این ترتیب غول موبایل فنلاندی که دیگر  قدرت سابق خود را نداشت حالا به بازوی موبایلی مایکروسافت تبدیل می‌شود.


 
استفان الوپ که پیش‌تر از مایکروسافت به نوکیا آمده بود تا این شرکت را از ورشکستگی و بحران نجات دهد نیز حالا دوباره به مایکروسافت باز می‌گردد و از او به عنوان یکی از جانشینان استیو بالمر نام برده می‌شود. الوپ که عملکردش در نوکیا هم چندان رضایت بخش نبود و نتوانست این شرکت را دوباره به جایگاه اصلی خود در بخش موبایل بازگرداند. او در جریان حضور خود در راس شرکت فنلاندی بخش نرم‌افزار نوکیا را تقریبا تعطیل کرد، به اندروید روی خوش نشان نداد و تنها پلت فرم مایکروسافت ( ویندوز موبایل ) را برای گوشی‌های سری لومیای این شرکت به کار گرفت. 
 
حالا اگر همه اقدامات او را از منظر یک مایکروسافتی در نظر بگیریم او توانست یکی از بزرگترین غول‌های سازنده تلفن همراه را با مبلغ نسبتا قابل قبولی به مایکروسافت اضافه کند جایی که واقعا این شرکت فقدان آن را حس می‌کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۹:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
بابا دمت گرم مایکروسافت انقاری حرف دل منو گفت خیلی دوس داشتم نوکیا ماله مکایکرو سافت بشه چون اینده ی روشنی داره برای رایانه وگوشی ها خیلی ممنون دریچه
Iran (Islamic Republic of)
sam
۲۳:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
یعنی الان رقیب اندروید ویندوز موبایل
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۵۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
نه عزيزم مگه رقيب رايانه موبايله؟؟
رايانه ساخت مايكروسافته برنامه هاش هم همينطور...
وقتي مايكروسافت ويندوزفون بزنه برنامه هايي ميذاره كه نيازي به تبلت و پدفون و... نداشته باشي...عزيزم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۵۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
باعرض سلام و خسته نباشید
لطفااموزش اپدیت اندرید4.3 برای گلکسی s3
ممنون
آخرین اخبار