مشاور وزیر نیرو و سرپرست شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: از سال 90 که سال جهاد اقتصادی بود و اوج فعالیت های این شرکت، به طور متوسط هر ماه یک سد در کشور به بهره برداری رسیده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمد حاج رسولی گفت : در حالی که تا پیش از انقلاب اسلامی شمار سدهای ساخته شده کشور تنها 19 باب بوده است اما با فعالیت هایی که در دوران پس از انقلاب صورت گرفته است اینک 144 سد بزرگ و ملی در کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که در قالب برنامه پنجم توسعه صورت گرفته است، تا پایان چشم انداز این برنامه 60 سد دیگر وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

حاج رسولیها گفت: سدسازی و تامین آب شرب مورد نیاز مردم از بزرگترین فعالیت های زیست محیطی در کشور است که توسط وزارت نیرو انجام می شود و در این بین احداث سدهای مخزنی از کارهای برزگ این وزارتخانه بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه میزان متوسط بارش ها در کشور دارای نوسان است و از 130 میلیمتر تا حتی 300 میلیمتر هم متغیر است و در سال آبی 91 - 92 نیز دارای کاهش 45 درصدی در جریان آب های سطحی بوده ایم با عنایت به تغییرات اقلیمی کشور لازم است برای مهار آب های سطحی برنامه جدی داشته باشیم.

مشاور وزیر نیرو بهره گیری کامل از توان و دانش نیروهای بومی در احداث سدها بخصوص سدهای بتنی را یکی از دستاوردهای وزارت نیرو در سالهای اخیر برشمرد و گفت: اینک در حوزه سدسازی در کشور ه خودکفایی رسیده ایم.

سرپرست شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین افزایش کانال ها و شبکه های اجرا شده در زمین های کشاورزی را اکنون در مرز 80 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: این در حالیست که پیش از انقلاب تنها 25 هزار هکتار شبکه در کشور اجرا شده بود.

حاج رسیولیها در ادامه به کرمانشاهیان این نوید را داد که تا پایان امسال و در صورت عدم تحقق تا پایان خرداد سال آینده دو سد دایک و تنگ حمام در این استان به بهره برداری برسد.


یادآوری می شود که با حکم وزیر نیرو کیاست امیریان به عنوان سرپرست شرکت آب منطقه ای غرب منصوب و از تلاش های ˈمحمد کهریزی مدیر عامل سابق آب منطقه ای غرب قدردانی شد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ماه ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.