قم/

شیوه آموزشی و تربیتی امام صادق(ع) بی نظیر است

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه با اشاره به شیوه شاگرد پروری امام صادق(ع)، گفت: حضور عالمان فراوان و پرورش دانشمندان بی نظیر در مجلس درس آن حضرت، نشان دهنده آن است که امام(ع) شاگردان را بر اساس استعداد افراد تربیت می‏کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی با اشاره به جایگاه و نقش امام صادق(ع) در نشر معارف اسلام و تشیع، گفت: بر اساس شرایط زمانی، بیشترین نقل حدیث از زمان ایشان صورت گرفته است.

وی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: شخصی خدمت امام (ع) رسید و از قومی تعریف کرد که در انجام فرائض بی نظیرند و از عبادت چیزی کم نمی گذارند، بعد از تعاریف مختلف، حضرت فرمودند "این قوم در دستگیری دیگران چگونه رفتار می‏کنند؟" آن فرد گفت که در مواسات و دستگیری کوتاهی می‏کنند و حضرت در ادامه فرمودند "آنها چگونه شیعه ما هستند که از یکدیگر دستگیری نمی‏کنند؟".

مدیر مرکز تخصص مهدویت حوزه، تلاش برای رفع گرفتارهای مسلمین را از وظائف شیعیان و مسلمانان دانسته و تصریح کرد: به صرف انجام اعمال عبادی نمی توان پیرو ائمه(ع) بود؛ زیرا عدم توجه به کمبودهای شیعیان و تلاش نکردن برای رفع آنها، از خصوصیات شیعیان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در ادامه به موضوع شاگرد پروری امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: شیخ مفید(ره) می گوید "علم امام صادق(ع) به قدری زیاد بود و برکت داشت که بار شترها شد و به اقصی نقاط عالم فرستاده شد".

وی با شاره به مجلس درس امام صادق(ع)، تصریح کرد: 4 هزار نفر در درس امام صادق(ع)، در علوم طب، فقه، کلام، فلسفه، اخلاق و سایر علوم شرکت می کردند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه در پایان با اشاره به شیوه شاگردپروری امام صادق(ع) گفت: حضور عالمان فراوان در درس ایشان و پرورش دانشمندانی بی نظیر در مجلس درس آن حضرت، نشان از این دارد که امام صادق(ع) شاگردان خود را بر اساس استعداد و ظرفیت افراد تربیت می‏کرده است./س

برچسب ها: قم ، شیوه ، آموزشی ، تربیتی ، امام ، صادق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.