سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:پس از توضیحات رحمانی فضلی، اعضای کمیسیون دیدگاه و نظرات خود را پیرامون حوزه‌های امنیتی، سیاسی،احزاب، عمرانی و توسعه شهرها و روستاها و... مطرح کردند.


سیدحسین نقوی‌حسینی نماينده ورامين در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درمورد جلسه امروز (سه‌شنبه، 12شهریور) کمیسیون امنیت ملی و سياست خارجي مجلس با اشاره به حضور رحمانی‌فضلی در این جلسه گفت: وزیر کشور اصلاح ساختار وزارت کشور، تاسیس معاونت توسعه و عمران شهری و روستایی را از جمله اصلاحات ضروری دانست و تاسیس معاونت هماهنگی توسعه اقتصادی را از ضرورت‌های اصلاحی لازم در وزارت کشور توصیف کرد.
 
وي با اشاره به ضرورت تشکیل شوراهای مشورتی در حوزه‌های توسعه، اقتصادی، فرهنگی و ... ادامه داد: تغییرات مدیریتی در سطح وزارتخانه و استان‌ها با تعامل، بررسی و با توجه به شاخص‌های اعلام شده انجام می‌شود.
 
نقوي‌حسيني در ادامه با بيان اين مطلب که وزیر کشور در این جلسه میرولد معاون سیاسی خود را نیز معرفی کرده و درخواست نشست‌های مستمر با مجامع نمایندگان استان‌ها را داشت، تصريح کرد: وي معتقد بود هرچه تعامل با مجلس بیشتر باشد کارها بهتر و سریع‌تر پیش خواهد رفت.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: رحمانی فضلی با اشاره به اینکه شورای امنیت کشور در وزارت کشور جایگاهی مهم دارد و باید مسائل امنیتی و توسعه‌ای کشور از مجرای آن دنبال شود، توسعه غرب و شرق و ارتقاء کارکنان وزارت کشور در سطوح مختلف را از اهداف و برنامه‌های دیگر خود اعلام کرد.
 
وی تصریح کرد: وزیر کشور خواهان تعامل بیشتر مجلس، کمیسیون با وزارت کشور و ضرورت توزیع منابع بر اساس شاخص‌ها و تعیین شاخص‌ها در مجلس شد.

نقوي‌حسيني در پايان با بيان اينکه در این جلسه آقایان میرولد معاون سیاسی، محمدی‌فر معاون حقوقی و امور مجلس و عبداللهی معاون امنیتی وزارت کشور حضور داشتند، خاطرنشان کرد:  وزیر کشور اعلام کرد که کلیه درخواست‌ها و تقاضاهای تقسیمات کشوری که به دولت ارسال شده در اختيار کمیسیون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس قرار گرفته و در مورد درخواست و بررسی جدید نيز فعلا اقدامي صورت نخواهد گرفت تا طرح کلان تصمیمات کشوری ظرف سه ماه از سوی وزارت کشور تهیه شود.


انتهاي پيام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار