عضو هيأت علمي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد، از انجام تست استرس ام‌آرآي قلب با استفاده از داروهاي مخصوص براي اولين بار در ايران در بيمارستان آموزشي قائم(عج) مشهد خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر زهرا عليزاده‌ثاني، متخصص قلب و عروق و فلوشيب تصويربرداري غيرتهاجمي قلب و عروق درباره کاربرد تست استرس MRI، تصريح کرد: اين تست، روشي غيرتهاجمي، ايمن و با دقت تشخيصي بالا و بدون اشعه مضر راديواکتيو است و قدرت تشخيص بيماري‌هاي ناشي از تنگي عروق قلبي را دارد.

وي با بيان اين که «با استفاده از استرس ام‌آرآي قلب مي‌توان اثرات ناشي از تنگي عروق روي ماهيچه قلب را به وضوح نشان داد»، اظهار کرد: با راه‌اندازي اين روش در دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد، امکان ارايه خدمات تشخيصي با کمترين عارضه براي بيماران فراهم شد.

اين فلوشيب تصويربرداري غيرتهاجمي قلب و عروق مشهد با اشاره به اين که «در حال حاضر اين روش تشخيصي در مراکز پيشرفته جهان به منظور پيشگيري از بروز سکته‌هاي قلبي ناشي از تنگي عروق کرونر و کم‌خوني عضله قلب انجام مي‌شود»، گفت: اين روش در مراکز پيشرفته دنيا که اين امکان را دارند، بصورت خيلي شايع و رايج استفاده و مشکلات بيماران قلبي از اين طريق تشخيص داده مي‌شود و به اين ترتيب بيماران از انجام تست‌هاي پرخطر محافظت مي‌شوند.

به گفته دکتر عليزاده‌ثاني، به اين ترتيب بيمارستان قائم(عج) و دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد تنها مرکز در کشور است که داراي قدرت تشخيص تنگي عروق قلبي با استفاده از تست استرس ام‌آرآي قلب است./ح
برچسب ها: تنگی عروق ، قلب ، ام آر آی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار