استاد حوزه علمیه قم گفت: ما باید خود را به اخلاق الهی بیاراییم و از آلودگی‌ها و انحرافات بیزاری بجوییم، چرا که خداوند برای آبروی بنده مؤمنش ارزش قائل است و حرمت آبروی مؤمن را بیشتر از آبروی کعبه دانسته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی سه‌شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه ظهور و فرج امام زمان(ع) آرزوی تمام انسان‌های منتظر است، اظهار داشت: ویژگی مهمی که ما را به اولیا خدا و در عصر حاضر به امام زمان(ع) نزدیک می‌کند این است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند شما به یک انسان مؤمن و برادر دینی خود کمک می‌کنید و گره‌ای از مشکلات او را باز می‌کنید.

وی ادامه داد: لحظه‌ای که انسان دل غم‌زده‌ای را شاد می‌کند و یا باری را از دوش کسی برمی‌دارد بهترین حالت انسان در نزد خدای متعال است و در این لحظه خداوند بیشترین رضایت را از انسان مؤمن دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند در این لحظه می‌گوید هر چه می‌خواهی از من بخواه و طبق روایت هر چه انسان در آن لحظه از خداوند بخواهد به اجابت خواهد رسید، بنابراین قیمتی‌ترین مردم کسانی هستند که نسبت به مردم خدمتگزارترند.

حسینی قمی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند کسی که باعث ریخته شدن آبروی مؤمن شود خداوند در همان لحظه وی را از ولایتش بیرون می‌کند، بنابراین باید تلاش کنیم با حفظ زبان خود از ابتلا به این معصیت عظیم جلوگیری کرده و با زبان خوش به ارشاد و راهنمایی برادران دینی خود بپردازیم تا مورد رحمت الهی قرار گیریم./س

برچسب ها: قم ، بردن ، آبرو ، مومن ، حالت ، کفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.