بهره‌گيري از قلم نويسندگان ايراني كه با متن‌هايي قابل توجه و داراي ارزش اجراي كار بوده نيز فرصت خوب وموثري در جهت شناسايي تماشاگر با آثار نويسندگان جوان است.

نگار عابدي بازيگر نمايش "من عاشق خوش گذروني‌ام" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، گفت: تمرينات نمايش "من عاشق خوش گذروني‌ام" با فاصله كمي تا اجرا انجام شد اما ساخت موسيقي اين اثر از يك ماه قبل از اجراي اين نمايش‌نامه صورت گرفت.

وي اظهارداشت: اين نمايش‌نامه خواني با پرداختن به پيچيدگي‌هاي روحي و رواني متناسب با شخصيت‌ها شكل گرفت و نويسنده با نگاهي درست وعميق در زمينه نگارش موضوع نمايش‌نامه داشت. اين بازيگر تئاتر و تلويزيون بيان كرد: نمايش "من عاشق خوش گذروني‌ام" بااستقبال و اجراي خوبي از سوي تماشاگران مواجه شد و به نظرم مي‌توان اجراي صحنه‌اي اين نمايش‌نامه خواني را فراهم كرد.

وي گفت: اين اثر در عين سادگي با وجود فلسفه پردازي خوب، مدرن و زيبا بودن شكل اجرا و همچنين طراحي فضاي دراماتيك كار از جذابيت‌هايي برخوردار بوده كه مي‌تواند در روي صحنه با طراحي فضا ودكور متناسب اجرا شود.


* كار در كنار پيروز كرمي تجربهمتفاوتي در عرصه تئاتر برايم رقم زد


عابدي افزود: من با پيروز كرمي كارگردان "من عاشق خوش گذروني‌ام" در فيلم كوتاه "زندگي رنگ بژ" همكاري داشتم كه وي جواني خوش‌فكر و پرتوان و پرانرژي است و بازي در اين نمايش‌نامه‌خواني تجربه متفاوتي را در عرصه تئاتر برايم رقم زد.

اين بازيگر در مورد ري‌اكشن بازيگران اظهار داشت: در اين نمايش‌نامه‌خواني اولين بار است كه در كنار امين زندگاني به خوانش متن مي‌پردازم كه اين بازيگر در حين اجرا، دقت و توجه عميقي به پارتنرهاي خود دارد.

همچنين با سعيد چنگيزيان كارهاي متفاوتي در زمينه اجرا داشتم كه به نوعي آشنايي بيشتري با جنس بازي يكديگر داشتيم.

وي بيان كرد: در مورد نمايش‌نامه‌خواني مجال و فرصتي به قلم نو نويسندگان و بازيگران جوان داده نمي‌شود و خوانش نمايش‌نامه‌خ واني به طور كل مي‌تواند فرصت خوب و موثري براي شناسايي افراد و با استعداد فراهم كند.


* بهره‌گيري از قلم نويسندگان ايراني در نمايش‌نامه‌خواني

وي در پاسخ به سوال اينكه چه متوني را براي خواندن پيشنهاد مي‌كنيد افزود: اثرهايي كه از نويسندگان داخلي و حتي خارجي كمتر ياد شده باشد تا با شناخت قلم اين نويسندگان و متن‌هاي مهجوري كه قابل توجه و ارزش اجراي كار دارند را استفاده كنيم.

بازيگر سريال "دودكش" بيان كرد: نمايش‌نامه‌خواني به منظور آشنايي مخاطب يا شنونده با نوع نگارش نويسنده بوده كه در نهايت مخاطب مي‌تواند با شيوه نگارش و متن جديد نويسنده آشنايي بيشتري داشته و ارتباط برقرار كند.

وي در خصوص اجراي صحنه‌اي اين اثر افزود: گاهي اوقات نظر برخي از بازيگران و كارگردان نمايش‌نامه‌خواني بر اين است كه آن متن بهيك اثر نمايشي تبديل شود كه بعضي‌ها با آن موافق و برخي ديگر مخالف هستند.

وي عنوان كرد: نمايش‌نامه‌خواني "من عاشق خوش گذروني‌ام" براي كمك به خيريه به اجرا درآمد كه من از اين اتفاق بسيار خرسندم همچنين هنرمندان در اين نوع اتفاقات مي‌توانند فارغ از هر فكر ديگري در فضاي معنوي قرار بگيرند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: اميدوارم كمك به نيازمندان نه تنها در حيطه هنرهاي نمايش و دراماتيك نباشد و در ساير بخش‌ها و ارگان‌هاي اين آب و خاك به وقوع بپيوندد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.