قم/

رونمایی از سکه یادبود منقش به بارگاه حضرت معصومه(س) در دهه کرامت

شهردار قم از رونمایی سکه ضرب شده یادبود و رایج المعامله منقش به تصویر بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) هم‌زمان در دهه کرامت در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد دلبری اظهار داشت: با توجه به جایگاه والا و مقدس بارگاه شریف و ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم، بنا به پیشنهاد شهرداری قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارزش‌گذاری شخصیت این بانوی بزرگ و خواهر گرامی حضرت علی‌ابن موسی الرضا(ع) اقدام به ضرب سکه یادبود ولادت ایشان کرده و در روز 23 شهریور ماه مطابق با هشتم ذی‌القعده در شهر مقدس قم رونمایی و از این شهر توزیع و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این سکه با مبلغ اسمی 5000 ریال از آلیاژ مس، روی و نیکل با تصویری از بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) ضرب و آماده توزیع شده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه سکه دیگر غیر رایج از جنس نقره و در تعداد محدود صرفاً به عنوان یادبود ضرب خواهد شد تصریح کرد: دستور ضرب آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شده و در دست اقدام است.

وی گفت: با درخواستی که شهرداری از بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عمل آورد این درخواست مورد موافقت قرار گرفت و در حال طی مراحل کاری برای طراحی و ضرب سکه از جنس نقره است.

دلبری در ادامه به ویژگی‌هایی که این سکه دارا است اشاره و خاطرنشان کرد: جنس این سکه از نقره خالص یعنی عیار 9/999 در 1000 بوده و وزن آن هم 25 گرم است و 40 میلیمتر قطر دارد و تصویر روی آن همان تصویر سکه رایج المعامله 5000 ریالی البته در ابعاد بزرگتر طراحی شده است و متن ظهر سکه نقره هم با متن عنوان قم حرم اهل بیت پیشنهاد شده و در ذیل این متن عنوان شهرداری قم با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی حک خواهد شد.

دلبری با بیان اینکه شهر مقدس قم پذیرای طلاب علوم دینی و زائر و مسئولینی از اقصی نقاط جهان است؛ بیان داشت: تعدادی از این سکه‌ها به عنوان هدیه در نظر گرفته شده و به مهمانان رسمی اهدا می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.