مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس گفت: طي 5 ماهه نخست سال جاري، مجموع صادرات محصولات اين منطقه به لحاظ وزني 38 درصد رشد يافت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا، مسعود هنديان با بيان اين مطلب اظهار داشت: بر اساس آمار موجود، ميزان محصولات صادر شده از شركت هاي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس به 111 هزار و 55 تن رسيد، در حالي كه ميزان محصول صادر شده در اين منطقه در مدت مشابه سال گذشته 68 هزار و890 تن بود.

وي ادامه داد: ارزش محصولات صادر شده مذكور، 124 ميليون و 119 هزار و793 دلار بود. مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس خاطر نشان كرد: محصولات صادر شده شامل اسلب، شمش آلومينيوم و شمش روي بود كه عمده آن به كشورهاي چين، امارات متحده عربي و هند صادر شده است.

هنديان با اشاره به اينكه منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس به لحاظ امتيازات، تسهيلات قانوني و نيز موقعيت استراتژيك مناسب، شرايط مناسبي براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي فراهم كرده است، گفت: جذب سرمايه گذار، ايجاد فرصت هاي شغلي جديد و افزايش آن در سطح استان و كشور، كاهش هزينه هاي توليد به منظور ورود به بازارهاي رقابتي جهاني، ارتقاي سطح تكنولوژي و نيز بهره گيري از فن آوري برتر، از اهداف مهم اين منطقه ويژه اقتصادي است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار