دکتر رامین رضایی گفت : طرح سلامت الکترونیک به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک شهرستان و دو شهر در استان تهران و زهک در زابل استان سیستان و بلوجستان اجرا می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه   گفت : در این طرح،که در آبان و آذر سال جاری اجرا می شود  سامانه سلامت ایرانیان با استفاده از اپراتور پنجم راه اندازی و در آن برای هر ایرانی یک پرونده الکترونیکی سلامت اختصاصی تشکیل می شود.


 وی
عنوان کرد : در این طرح برای تمامی مردم شهرستان پاوه در شهر و روستا یک سیم کارت اختصاصی در نظر گرفته شده که به آنها تحویل داده می شود و در این سیم کارت تمام اطلاعات فردی، پزشکی و بهداشتی فرد در آن ثبت می شود و فرد با مراجعه به هر مرکز بهداشتی درمانی در هر نقطه کشور بصورت آنلاین می تواند اطلاعات پزشکی خود را مورد برسی قرار داده و مشکلات بهداشتی و درمانی خود را مرتفع سازد.

رضایی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 10 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی، بهداشتی و درمانی برای پاوه خریداری شده افزود  :  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیگر کمبودهای احتمالی را مرتفع خواهد کرد.

فرماندار پاوه نیز انتخاب این شهرستان را به عنوان پایلوت کشوری طرح سلامت الکترونیک، فرصت مغتنمی برای تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی و آزمایشگاهی به پیشرفته ترین تجهیزات روز پزشکی دانست و گفت: تمام مدیران دستگاه های اجرایی و دولتی به عنوان کارشناسان بهداشتی و درمانی در کنار مجریان طرح بوده و تلاش خواهند کرد/س


 

برچسب ها: طرح ، سلامت ، الکترونیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.