مدیرجهادکشاورزی زرندیه گفت:عباس یزدیان باغدارمنطقه خشکرود این شهرستان گفت: موفق به برداشت بيش از ۹۴ تن و 370 کیلوگرم انگوراز یک هكتارتاکستان شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قره بيگلو افزود: اين ميزان برداشت محصول در كيل گيري توسط كارشناسان جهاد كشاورزي استان مركزي به دست آمد.
وي بيان كرد: زرنديه داراي دو هزار و ۱۵۰ هكتار تاكستان با ميانگين برداشت ۱۵ تا ۲۰ تن محصول در هر هكتار است.
قره بيگلو، علت موفقيت اين كشاورز را بكارگيري شيوه هاي جديد الگوي كشت، استفاده از ريزمغذي ها و مبارزه با آفات، بهره گيري از ارقام مناسب و سازگار با عملكرد در منطقه، استفاده از مشاوره كارشناسان و اصول صحيح باغداري عنوان كرد.
وي ادامه داد: پيش‌بيني مي شود كه امسال بيش از ۳۰ هزار تن محصول از تاكستان‌هاي اين شهرستان برداشت شود كه دو هزار تن بيشتر از پارسال است.
قره بيگلو ادامه داد: بي دانه، عسگري، كندور و فخري از مهمترين ارقام انگور شهرستان زرنديه است كه بيشتر در منطقه خشكرود توليد مي شود.
وي با بيان اينكه زرنديه داراي رتبه دوم توليد انگور در استان مركزي است، گفت: شرايط آب و خاك زرنديه براي پرورش انگور بسيار مساعد است به طوري كه انگور از عمده‌ترين محصولات باغي اين شهرستان محسوب مي شود.
وي افزود: پرورش انگور به دليل نياز به آب كم، از اهميت ويژه اي برخوردار است و هم اكنون بيشتر تاكستان هاي منطقه خشكرود اين شهرستان با وجود كيفيت مرغوب انگور، در طول سال بيشتر از سه مرحله آبياري نياز ندارند.
زرنديه ۶۵ هزار هكتار اراضي كشاورزي دارد كه ۱۳ هزار هكتار آن باغ است./س
برچسب ها: برداشت ، انگور ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.