سایه ی ترس هم چنان برفوکوشیما

بعد از گذشت حدود دو سال و نیم از وقوع حادثه ی فوکوشیما هم چنان نگرانی از بروز تشعشعات خطرناک وجود دارد و مردم اعتماد چندانی به نظر کارشناسان ندارند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛ کارشناسان بین المللی حفاظت در برابر پرتوها به نگرانی های مردم ژاپن پایان داده و گفتند جای هیچ گونه ناراحتی نیست.

کارشناس هسته ای و استاد دانشگاه ورنر می گوید تقریباً دو و نیم سال از رویداد زلزله و سونامی از مارس 2011 میلادی تاکنون می گذرد که خود زلزله درد و رنج فراوانی بر مردم داشته که حادثه ی فوکوشیما آنرا ازدیاد نمود.

آبل گونزالس نیز که سالها در مورد اثرات تشعشعات هسته ای در سازمان ملل کاری کرده گفته هیچ افزایش بروز اثرات بهداشتی در بین مردم و عموم جامعه وجود نداشته است.

این کارشناس اظهار کرد: به لحاظ بهداشتی دوزهایی که در طبیعت یافت می شود و دز تابش شده بر عموم مردم ناشی از تخلیه به موقع مناطق رآکتور در یک سنجه بوده و به لحاظ پزشکی و اثرات تابشی جای نگرانی وجود ندارد.

**ترس از اثرات فوکوشیما بر نسل های آینده بی اساس است


کارشناس تشعشع در دوز بالا توماس می گوید: با بررسی های صورت گرفته بر روی افرادی که فکر می کردیم در معرض تابش بودند و محاسبات ان دوز کمی را یافتیم که جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

وی اشاره کرد: با اندازه گیری دز عموم مردم و افراد ساکن نزدیک به نیروگاه حدود 10 میلی سیورت بوده که یک مقدار معمولی بوده و تا میزان بحران که 100 میلی سیورت است فاصله ای زیادی دارد.

آژانس بین المللی اتمی نیز بنا به اظهار نظرات بالا در جلسه ی آتی خود طی یک گزارشی مطالب را مطرح خواهد کرد و در اطلاعیه ای به مردم ژاپن و جهان نسبت به این موضوع خبر خواهد داد.

توماس طی بیانیه ای بدترین حادثه ی هسته ای را چرنوبیل دانسته که اثرات پروتوایی و تشعشعات مخربی را داشته که اثرات آن هم چنان بر مردم منطقه حضور دارد.

وی در ادامه گفت: حادثه ی فوکوشیما به جهت خطرات سلامتی ناچیز بوده و اساساً جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست.

این در حالی است که کارشناسان با انتشار نامه ای نگرانی خود را از آلودگی بیش از 100 میلی سیورتی نیروگاه فوکوشیما اعلام کردند./ع2
برچسب ها: تشعشع ، هسته ، پتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار