۲۵۵ اثر فاخر از سراسر كشور به جشنواره سراسري پويانمايي رضوي ويژه كودكان و نوجوانان كه به ميزباني شيراز برگزار خواهد شد، ارسال شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان فارس گفت: استان فارس با ۵۹ اثر، اردبيل ۲۴ اثر و گلستان با ۲۲ اثر بيشترين آثار ارسال شده به اين دبيرخانه را به خود اختصاص داده اند.
مجتبي حق پرست بیان کرد: كيفيت آثار رسيده به اين جشنواره بسيار مطلوب است و آثار استان هاي فارس، اردبيل و سيستان و بلوچستان به لحاظ كيفي بسيار خوب ارزيابي شده است.
وي افزود: اين آثار از سوي داوران بين المللي بازبيني و هشت اثر به عنوان آثار برگزيده از سراسر كشور انتخاب شد.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان فارس ادامه داد: برنامه هاي متعددي در دهه كرامت امسال در مراكز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان فارس برگزار مي شود كه مهمترين اين برنامه ها برگزاري جشنواره سراسري پويانمايي رضوي است.
از يكم ذيقعده (۱۶ شهريور) ولادت خجسته حضرت معصومه (س) تا يازدهم ذيقعده (۲۶ شهريور) ميلاد فرخنده حضرت علي بن موسي الرضا (ع) به عنوان دهه كرامت نامگذاري شده است.
وي ادامه داد: نخستين جشنواره پويانمايي رضوي روز ۲۰ شهريور ماه امسال درحرم مطهر احمدبن موسي شاهچراغ (ع) برگزار و همچنين نمايشگاهي از آثار اين جشنواره از روز ۲۰ تا ۲۵ شهريور ماه به مدت يك هفته در اين مكان مقدس بر پا مي شود.
حق پرست گفت: در اين نمايشگاه آثار توليد شده براي اين جشنواره در قالب تصوير ، فيلم و پخش پويانمايي هاي برتر(انيميشن) براي علاقه مندان به اين نوع آثار هنري به نمايش گذاشته مي شود.
وی بیان کرد: تاكنون يكهزار اثر در بخش هاي مختلف جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) در قالب نشريه نگاري، نام و نشان، سرود، قصه گويي، پرده خواني، نشريه الكترونيكي، كتاب سازي و پويانمايي رضوي از سوي اعضاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان فارس توليد و به دبيرخانه اين جشنواره ها در كشور ارسال شده است.
حق پرست ادامه داد: از ابتداي امسال تا كنون ، شعب جديد كانون زبان ايران در شهرستان هاي كازرون، ني ريز، سروستان و خنج، و درشيراز در شهرك گلستان و دانشگاه فني افتتاح شده است.
وي افزود: همچنين سه مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در شهرستان هاي جهرم، داراب و رستم و كتابخانه سيار روستايي درشهرستان رستم و ممسني افتتاح شده است./س

برچسب ها: جشنواره ، اثر ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.