از سال 2002 كه "نتانياهو" جرقه جنگ عراق را زد، اكنون بعد از 11 سال بهانه‌هايي تكراري براي آغاز جنگي ديگر مي‌شنويم ولي اين بار در سوريه!


با اعلام جنگ رسمي آمريكا عليه سوريه با هدف سرنگوني دولت بشار اسد، "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به عنوان رهبر جنگ‌طلب‌ترين رژيم دنيا و تنهاعامل خشونت و ناامني در منطقه، همكاري پاياپاي خود با آمريكا را ثابت كرد. دلگرمي دائمي آمريكا به اسرائيل و برعكس، در حالي است كه كاخ سفيد در قضيه سوريه نتوانست حتي دولت‌هايي به تعداد انگشتان يک دست، عليه "دمشق" بسيج كند؛‌ بلكه حتي حاميان سنتي خود مانند انگليس و بسياري از مهره‌هاي كليدي در اتحاديه اروپا را در اين ميدان از دست داد.



اما با نگاهي به جنگ عراق كه هنوز هم بعد از 12 سال سايه سنگينش بر بي‌ثباتي خاورميانه سنگيني مي کند، آيا "نتانياهو" مي‌تواند رازداري قابل اعتماد و شريكي اميدواركننده براي "اوباما" باشد؟


*** نسخه 2002 دروغگويي نتانياهو


بنيامين نتانياهو در 12 سپتامبر 2002 طي نشست كنگره‌اي، براي نخستين بار پشت دوربين‌ رسانه‌ها از خطر وجود فردي به نام "صدام حسين" در جهان سخن گفت و در 19 مارس 2003 جرقه جنگ عراق را زد.

صحبت‌هايي كه
نتانياهو آن روز در مقابل نمايندگان كنگره آمريكا مطرح كرد،‌ كذب محض بود و اين عوام‌فريبي گسترده، امروز در سراشيبي جنگ عراق بعد از آوارگي و قرباني‌شدن ميليون‌ها انسان بي‌گناه برملا شده است.

وي گفته بود: «ترديدي نيست كه "صدام" دنبال بمب اتمي است و روز به روز به سلاح‌هاي هسته‌اي نزديكتر مي‌شود. ما در اين زمينه هيچ شكي نداريم. به همين خاطر هم اسرائيل، در سال 1981 تأسيسات اتمي عراق به نام "اوسيراك" (Osiris) را منفجر كرد تا بتواند از ادامه توليد "پلوتونيوم" بمب‌ها توسط "صدام" جلوگيري كند.»

نهايتاً روشن شد كه منظور نتانياهو از ادامه توليد پلوتونيوم براي بمب اتمي، تنها يك رآكتور تحقيقاتي فرانسوي بوده است!


وي همگان را دعوت به جنگ كرد و مدام تكرار کرد كه «امروز ايالات متحده بايد رژيم بعث را نابود كند وگرنه "صدامِ مجهز به سلاح اتمي"، تهديدي براي كل جهان است.»

ادعاهاي افسانه‌اي ديگري مانند داشتن سانتريفيوژهاي فعال نيز از سوي نتانياهو زيربناي جنگي درازمدت قرار گرفت: «بزرگي سانتريفيوژهاي "صدام حسين" تنها به اندازه يك ماشين لباسشويي است كه آن‌ها را در سراسر خاك عراق مخفي كرده است. به اعتقاد من، بازرسي‌هاي معمولي، قادر نيست كارخانجات فعال سلاح‌هاي كشتارجمعي و تجهيزات زيرزميني در عراق را كشف كند.»

پس از هجوم نيروهاي آمريكا به عراق و جستجوهاي فشرده، ديوار بلند اما بي‌ستون ادعاهاي اسرائيل در خصوص "صدام" فرو ريخت چرا که هيچ تجهيزات زيرزميني و كارخانجات توليد سلاح‌هاي اتمي كشتارجمعي در عراق يافت نشد.

*** نسخه 2013 دروغگويي نتانياهو

اما كلمات كليدي نتانياهو براي آغاز جنگ عراق چه بود؟بمب اتم، سلاح اتمي، پلوتونيوم، خطر تهديد جهاني، سانتريفيوژ، سلاح‌هاي بيولوژيك و شيميايي كشتارجمعي، تجهيزات زيرزميني!

حالا بعد از 11 سال، همين كلمات را از دهان همين فرد مي‌شنويم. بار ديگر رژيم صهيونيستي بر پايه ادعاهاي واهي، واشنگتن را وادار به حمله نظامي كرده است اما اين بار عليه سوريه!


نتانياهو درباره سوريه مي‌گويد: «اول اينكه شرايط، نبايد به همين منوال پيش رود. دوم، نمي‌توانيم اجازه دهيم خطرناكترين سلاح‌هاي جهان،‌ در دستان خطرناكترين رژيم‌هاي دنيا باشد. سوم، ما جلوي اين وضعيت را خواهيم گرفت. انگشت اسرائيل، روي ماشه است و خوب مي‌دانيم در مقابل كساني كه مي‌خواهند به ما و "بشريت" آسيب برسانند، چگونه از خود دفاع كنيم!»

اين شگردي تكراري و نه چندان پيچيده براي توجيه رژيم ‌60 ساله صهيونيستي است؛ "هشدار نسبت به وجود خطري جدي براي انسان‌ها!" با اين وجود، صهيونيست‌ها همان ارتشي هستند كه همواره در حال نقض حريم‌هاي هوايي همسايگان خود و پرتاب بمب و موشك به اقسي‌نقاط منطقه هستند.

"اوباما" روز شنبه 31 آگوست 2013 (9 شهريور) طي سخنراني خود در كاخ سفيد، از به تعويق افتادن حمله نظامي به سوريه خبر داد، شواهد حاكي از آن است كه وي قبل از اين تصميم، مقامات اسرائيل را در جريان امر قرار داده است. اگر دولت واشنگتن بتواند مجوز كنگره را به دست آورد، ضمن تلاش براي هماهنگ ساختن اقدامات آتي‌اش با تل‌آويو در موضوع سوريه، بايد منتظر راهبردها و داستان‌سرايي‌هاي پيشنهادي مشاوران نتانياهو نيز باشد.


دروغگويي‌ها و خيالپردازي‌هاي نتانياهو در شکل مضحكي در 4 اكتبر 2012 در مجمع عمومي سازمان ملل درباره "جمهوري اسلامي ايران" مطرح شد.


"ران درمر" (Ron Dermer) مشاور نتانياهو و نويسنده سخنراني وي در نشست سازمان ملل 2012 بود که نوشته بود: «اگر جلوي ايران گرفته نشود، تهران تا بهار سال آينده يا حداكثر تا تابستان، به بمب اتم دست خواهد يافت. لذا بايد "خط قرمزي" براي ايران در نظر گرفت و برنامه هسته‌اي اين كشور را متوقف كرد.»

امروز دنيا، منظور نتانياهو از "خط قرمز" را مي‌شناسد: جنگ! اما ايالات متحده، درست يك سال بعد در سپتامبر 2013 ‌اذهان عمومي را متوجه جنگ عليه سوريه كرده و البته "پيام به ايران" را يكي از اهداف حاشيه‌اي خود از اين حمله احتمالي بيان مي‌كند.

در جديدترين اخبار، كميته روابط خارجي سناي آمريكا، پيش‌نويس لايحه صدور مجوز اقدام نظامي «محدود» عليه سوريه را به تصويب رساند. هرچند اين لايحه، نسبت به پيش‌نويس پيشنهادي از سوي كاخ سفيد، بسيار خفيف‌تر است اما به هر حال اين "نظامي‌گري محدود" هم - اگر به وقوع بپيوندد- ، دليل و مدرك ديگري جز ساخته پرداخته‌هاي "سازمان جاسوسي موساد" ندارد.
گزارش ازطاهري

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
-
مهدی
۱۴:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
لعنت برتمام جنگ طلبان دنیاکه باکارهایشان هزاران انسان بی گناه را آواره می کنند
اللهم عجل ولیک الفرج
آخرین اخبار