داوود اميريان گفت: نهادي ديگر در صورت سپردن اعمال مميزي به ناشر، با توجه به حساسيت ناشران براي سرمايه گذاري در اين حوزه نظر ندهند.

"داود اميريان" نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در خصوص سپردن اعمال مميزي به ناشران گفت: اين مسئله به شرط تصميم گيري ناشر به تنهايي و وارد نشدن آن به مجراي دگير خوب است زيرا ناشر بيشتر از ديگران دلسوز كارش خواهد بود اول نويسنده و سپس ناشر نسبت به اثر دلسوزي دارند زيرا در وضعيت كنوني اقتصادي ناشر سرمايه اش را براي چاپ كتاب وسط مي گذارد.
 
وي افزود: در صورت اطمينان ارشاد به ناشر مميزي ديگري وجود داشته باشد و اين امر مستلزم ارائه نكردن نظر از سوي نهادهاي ديگر در اين حوزه است در حوزه سينما پس از ساخت فيلم مشكلات زيادي را به وجود مي آيد.
 
وي اظهار داشت: ناشر هم مانند سينماگر در صورت وارد شدن اشكال به كتاب پس از چاپ توسط ارشاد يا نهاد ديگر دچار مشكل مي شود به خصوص نويسنده در اين امر با حذف يك صفحه كتاب تمام اثرش تغيير مي كند در صورت اعتماد به ناشر براي اعمال مميزي كار خوبي است.
 
وي در خصوص تاثير اين اقدامات در تسريع روند اخذ مجوز افزود: با اين اقدام اوضاع خيلي بهتر مي شود و ديگر كتاب 2 يا 3 سال در ارشاد نمي ماند. در يكي از كتاب هايم به مواردي خنده دار عيب گرفته شد و اصولي  و قانوني براي عمل بر اساس آن تدوين نشده است و برخوردها را 99 درصد موارد با اطمينان سليقه اي مي دانم.
 
وي عنوان كرد: سپردن مميزي به ناشر سبب تسريع روند اخذ مجوز مي شود در اين چند سال به دليل سختي هاي زياد در اعمال مميزي نويسندگان خوب نداشتيم در اين زمينه ماجراي ديگر طرف بودن نويسنده با ناشر است در ارشاد به اين مسئله كسي جوابگر نيست اما در صورت عملي شدن اين تصميم فقط نويسنده با ناشر طرف است به شرط نبودن ناشر با كس ديگري اين امر براي بهبود اوضاع خيلي بهتر است./ص
برچسب ها: ناشر ، سرمایه ، نهاد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.