ولادیمیر پوتین؛

کشورهای حامی حمله نظامی به سوریه از قوانین بین اللملی تخطی می کنند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی اظهار داشت:کشورهای حامی حمله به سوریه قوانین بین اللملی را آشکارا نقض می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم:"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در سخنانی با تاکید بر اینکه بیشتر حوادثی که پیرامون استفاده سلاح شیمیایی در سوریه رخ می دهد؛تحریک آمیز است، اظهار داشت:کشورهای حامی حمله به سوریه قوانین بین اللملی را آشکارا نقض می کنند.

"پوتین" در  ادامه بر این نکته تاکید کرد:"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل با اقدام نظامی علیه سوریه مخالف است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:سوریه شریک راهبردی ماست و اگر هدف حمله قرار بگیرد به این کشور کمک خواهیم کرد،همانطور که اکنون در زمینه اقتصادی و نظامی به این کشور کمک می کنیم.

 وی افزود:آمریکا ، ترکیه ، عربستان سعودی و کانادا از دخالت نظامی در سوریه حمایت می کنند اما روسیه ، چین ،هند ، اندونزی ، آرژانتین ، برزیل ، آفریقای جنوبی ، آلمان ، ایتالیا و دبیر کل سازمان ملل متحد و البته خیلی محتاطانه نخست وزیر انگلیس به تبع پارلمان مخالف دخالت نظامی در سوریه هستند .

رئیس جمهور روسیه افزود : خاورمیانه منطقه بسیار حساسی است ، زمانیکه مناقشه یا اتفاقی در این منطقه رخ می دهد قیمت نفت و گاز بالا می رود و این نوسان بر رشد اقتصادی تاثیر منفی می گذارد .

پوتین با بیان اینکه در روز نخست نشست گروه بیست تا نیمه شب در حال رایزنی درباره سوریه بودیم گفت : در این زمینه با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هم ملاقات داشتم .

رئیس جمهور روسیه با اشاره به پیام رهبر کاتولیک های جهان به وی به عنوان رئیس گروه بیست برای جلوگیری از دخالت نظامی در سوریه گفت : کاربرد سلاح شیمیایی از اقدامات تحریک آمیز شورشیان مخالف دولت سوریه برای دریافت کمک خارجی است .

پوتین تاکید کرد : کاربرد زور در سوریه در دو حالت امکان دارد ، ابتدا دفاع از خود که در این حالت سوریه به آمریکا حمله نکرده است و دوم با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان دارد .

رئیس جمهور روسیه با کنایه به همتای آمریکایی خود گفت : در نشست دیروز شخصی گفت که کسانیکه علی رغم این دو شرط اقدام می کنند خود را ورای قانون می دانند .

وی در پاسخ به پرسشی درباره ملاقات با اوباما گفت : با اوباما ملاقات داشتم ، البته ایستاده نبود ، دیدار در حالت نشسته برگزار شد و 20 تا 30 دقیقه گفتگو کردیم .

پوتین افزود : بعد از این دیدار مواضع ما تغییر نکرد اما به حرف یکدیگر گوش کردیم و توافق شد که لاوروف و کری در آینده نزدیک درباره موضوعات با هم گفتگو کنند .


برچسب ها: پوتین ، حمله ، سوریه ، تخطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار