معاون سیما گفت: پیشنهاد من به شورای عالی فرهنگی اختصاص یک روز به نام حفاظ در تقویم کشور است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1447 به اجرای گروه تواشیح، همخوانی 9 آیه از سوره مزمل توسط حافظان قرآن کودک و نوجوان با راهنمایی آقای علیپور کارشناس طرح قرآنی 1447 ادامه یافت.

لاله افتخاری نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این مراسم حضور داشت.

سعید حدادیان ذاکر اهل بیت به بیان نکاتی درباره خواندن قرآن و مداحی پرداخت.

مجریان خانم شبکه قرآن و معارف سیما کوچکترین حافظ قرآن را معرفی کردند.

با راهنمایی خانم ساری خانی حافظان خردسال و نوجوان دختر از مرکز قرآنی حضرت عبدالعظیم(ع) به همخوانی آیات 1تا 8 سوره انسان پرداختند.

بخش کوتاهی از تاریخچه 1441 تا 1447 پخش شد.

در ادامه هم علی دارابی معاون سیما در این مراسم گفت: بنده قصد سخنرانی را نداشته فقط از باب اینکه مراتب ادب و احترام خود و مدیران سیما به عرض مسئولان قرآنی 1447 و همه دست اندرکاران و برگزار کنندگان آن تقدیم کنم. جای تقدیر و تشکر از آقای گروسی را دارم که با همت و روحیه جهادی و مثال زدنی کارها را به خوبی هدایت و مدیریت می کند و در چند سال اخیر شاهد تحولی عظیم در سیما هستیم.

وی تاکید کرد: امروز سیما مفتخر است با 160 شبکه رادیویی و تلویزیونی به بیش از 40 زبان زنده دنیا برنامه تولید و پخش کند. دلیل قطع کردن شبکه های ایرانی توسط استکبار راستی و صداقت این شبکه ها و تاثیر آن در جهان است.

دارابی ادامه داد: اهتمام به امر قرآن و معارف دینی در رسانه ملی بی تردید در صدر برنامه هاست و گفتمان سیما بر اساس قرآن و ولایت طراحی و تدوین شده و براین اساس برنامه تولید می کند. تولیدات قرآنی افزایش کمی و کیفی داشته بیش از 130 ساعت تولید برنامه ها افزایش یافت و امسال شاهد رشد قابل توجهی نسبت به سال 91 هستیم. اگر چه برنامه های قرآنی مختص به شبکه قرآن نبوده و شبکه قرآن برنامه های متنوعی را پخش می کند.

معاون سیما اظهار داشت: شاهدیم مراجع محترم تقلید در شبکه های مختلف به اشاعه فرهنگ قرآنی همت می گمارند. در فیلم ها و سریال ها آموزه های قرآنی مدنظر قرار گرفته است. در همه ساعات و شبکه های مختلف، برای اقشار مختلف، برنامه های متفاوت دینی و قرآنی داریم. در ماه رمضان برنامه "از اذان تا اذان"، از شبکه های مجازی و تلاش کردیم بخش جمع خوانی قرآنی و محافل قرآنی را به فرهنگ تبدیل کنیم.

وی افزود: سریال حضرت موسی و حضرت ابراهیم تنها دو نمونه برگرفته از قرآن بوده و سریال های دیگر در این زمینه "نرجس خاتون(س)" حضرت ابوطالب، سریال سلمان است.

دارابی عنوان کرد: من اینجا اعلام می کنم برای اهتمام به گسترش فرهنگ اهل بیت در شبکه معارف بیش از 30 فیلم و در سیما بیش از 100 فیلم ساخته خواهد شد؛ همچنین مشاعره های قرآنی را مدنظر قرار داریم.

وی تاکید کرد: به شورای عالی فرهنگی پیشنهاد می دهم که در کشور ما روزهای مختلف نامگذاری شده، یک روز را به روز حفاظ قرآنی اختصاص دهید. همچنین به شورای شهر تهران و کلان شهر ها پیشنهاد می دهم نامگذاری خیابان ها که صورت می گیرد به نام قهرمانان قرآنی باشد، حتما باید از چهره های قرآنی تقدیر کنیم.

معاون سیما گفت: امروز 20 شبکه و دو شبکه دیگر راه اندازی می شود، که در آن برنامه های دینی و قرآنی و اهتمام به صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را مدنظر داشته و من مراتب تقدیر و تشکر خود را از کسانی که ما را در طرح 1447 یاری کردند، اعلام می کنم.

در این مراسم لاله افتخاری، حسن گروسی، علی دارابی، محمد زاده مدیر شبکه رادیویی قرآن، تقوی و سعید حدادیان، استاد دولتی حتفظ قرآن کریم قرعه کشی را به صورت نمادین انجام دادند./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار