رییس شعبه هفتم دادگاه خانواده کرمان با اشاره به بررسی پرونده های موجود در دادگاه خانواده ، از دخالت خانواده به عنوان بیشترین عامل برای طلاق در زندگی زوج های جوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، حجت الاسلام محمد شفیعی با اشاره به اینکه بررسی پرونده های موجود در دادگاه خانواده بیانگر وجود بیشترین تأثیر منفی دخالت خانواده ها در زندگی زوج های جوان است، گفت: این دخالت ها یکی از عوامل مهم بروز طلاق در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه معضل طلاق در جامعه دلایل و انگیزه های زیادی دارد، افزود: گاهی دخالت خانواده ها در زندگی زوج ها در زمان بروز اختلاف میان آنها بیشتر می شود و خانواده ها به جای پا در میانی کردن و رفع مشکلات زوجین، با دخالت های خود موجب تشدید اختلافات زوج ها و در نهایت طلاق آنها می شود.

حجت الاسلام شفیعی اعتیاد را بلایی خانمان سوز عنوان و خاطرنشان کرد: این امر نیز بخش زیادی از پرونده های دعاوی خانواده و طلاق را به خود اختصاص داده است.

وی مسایل اقتصادی را از دیگرعوامل موثر در تشکیل پرونده های طلاق دانست و تصریح کرد: توقعات زیاد زنان از مردان، مقایسه زندگی خود با دیگران و چشم و هم چشمی های نابجا موجب اختلاف در زندگی مشترک زوجین می شود که در این رابطه زوجین باید با تلاش، همفکری و صبر در راستای دستیابی به یک زندگی مناسب مادی و معنوی اقدام کنند.

حجت الاسلام شفیعی، فساد اخلاقی یکی از زوجین و رعایت نکردن حدود و ضوابط شرعی را نیز زمینه ساز از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده ها عنوان کرد و افزود: افزایش فساد اخلاقی ناشی از فرهنگ مبتذل غرب و ترویج آن به وسیله رسانه های استعماری به ویژه ماهواره ها است.

وی یادآور شد: هم اکنون بیشترین پرونده های وارده به شعب خانواده مربوط به طلاق اعم از طلاق به درخواست زوجه یا زوج و طلاق تواقفی است./س

برچسب ها: دخالت ، طلاق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.