وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد آزادی دو تبعه روس که در لیبی زندانی هستند، موضوع گفتگوی وزیران امور خارجه روسیه و لیبی در دیدار روز دهم سپتامبر آنها خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازپایگاه اینترنتی ریانووستی؛ این وزارت خانه در بیانیه ای خاطر نشان کرد سرگئی لاوروف و محمد عبدالعزیز در این دیدار بر ضرورت آزادی فوری الکساندر شادروف و ولادیمیر دولگوف دو تبعه روس بازداشت شده در لیبی تاکید خواهند کرد.

این در حالی است که مقامات لیبی نیز برای همکاری با روسیه در جهت آزادی دو تبعه روس که از اوت 2011 در لیبی زندانی هستند، اعلام آمادگی کرده اند.

"دولگوف" و "شادروف" به همراه 19 اکراینی و سه تبعه بلاروس روز 27 اوت 2011 توسط نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی بازداشت شدند. بلافاصله پس از بازداشت شدن این افراد، آنها را به «تیراندازان مزدور» رژیم معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی متهم کردند. اندکی بعد مشخص شد این افراد ابدا مسلح نبوده اند و نیمی از آنها در سنی بودند که خدمت سربازی برای آنها غیر ممکن بوده است.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، وزیران امور خارجه دو کشور روسیه و لیبی علاوه بر موضوع مزبور، در مورد اوضاع سوریه، و ازسرگیری فعالیت کمیسیون بین دولتی روسیه - لیبی برای همکاری های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی نیز گفتگو خواهند کرد.
وزارت خارجه روسیه افزود حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در سال 2012 به 250 میلیون دلار رسید که طی 12 سال گذشته رقمی بی سابقه بوده است.
برچسب ها: لیبی ، تبعه ، روس ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار