نتيجه راي گيري دوره اول 15 به 15 و يک راي سفيد اعلام شد و راي گيري مجدد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سخنگوي شوراي شهر گفت: برابر قانون راي شهردار نصف+1 باشد و با توجه به تعداد اعضا حداقل بايد 16 راي را کسب کند و راي گيري تا زماني که اين اتفاق بيفتد تکرار مي‌شود.
راي گيري براي انتخاب شهردار آغاز شد.
پس از پايان گزارشات دو کانديداي شهردار تهران و خروج آنها از جلسه راي گيري براي انتخاب شهردار آغاز شد.

*ارائه گزارشات توسط دو کانديداي شهردار تهران

صحبتهاي انتخاب شهردار در جلسه شورا به پايان رسيد و محسن هاشمي کانديداي ديگر صحبتهاي خود را آغاز کرد.
پيش نويس قانون جامع مديريت شهري توسط قاليباف در جلسه شوراي شهر ارائه شد.



تقی پور سخنگوی چهارمین دوره شورای شهر تهران لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: برابر قانون اولین وظیفه شورای اسلامی شهرها پس از رسمیت یافتن انتخاب شهردار است و باید در رابطه اقدام کند.

وی ادامه داد: 3 شنبه گذشته اولین جلسه رسمی شورا برگزار و هیات رئیسه انتخاب شد و بر این اساس دومین تکلیف شورا انتخاب شهردار است که امروز در دستور جلسه قرار دارد به گفته تقی پور اولین دستور جلسه امروز رسمیت جلسات فوق العاده شورای چهارم بر اساس یک طرح دو فوریتی به رای گیری گذاشته شد و مصوب شد که جلسات طبق روال گذشته یک شنبه و سه شنبه هر هفته برگزار شود.

وی با اشاره به علنی و غیرعلنی بودن جلسه تصریح کرد: جلسات شورا همگی علنی است و تنها یک سری جلسات با تصمیم رئیس شورا می تواند می تواند بدون مدئو برگزار شود و این به این معنی نیست که جلسات غیر علنی است و تنها جلسات طبق قانون با حضور مستمع و یا غیر مستمع برگزار می شود.

تقی پور در ادامه اظهار داشت: دستور اصلی جلسه امروز انتخاب شهردار است و تاکنون شورا از 3 ماه از زمان انتخاب شورای چهارم فرصت داشته تا گزینه های مختلف را که بین 18 تا 20 نفر تاکنون بررسی شده و امروز نتیجه نهایی مشخص خواهد شد.

وی افزود: برابر قانون باید بالغ بر 5 نفر از اعضا اعلام نامزدی هر یک از کاندیداهای پیشنهادی را اعلام کنند و تا این جا دو نفر یعنی قالیباف و هاشمی توسط اعضا معرفی شدند که با مشورت ریاست جلسه قرار شد در این جلسه حاضر شوند و هر کدام طی نیم ساعت کلیات برنامه خود را ارائه دهند چرا که در گذشته ریز برنامه ها دریافت شده است.

تقی پور خاطر نشان کرد: تصمیم هیات رئیسه بر آن است که شهردار تا پایان امروز مشخص شود و جلسه امروز قطع نخواهد شد و ممکن است بین آن اعلام تنفس شود و حتی اگر این جلسه تا شب نیز طول بکشد مانند روال جلسات مجلس تنها اعلام تنفس می شود و جلسه تا مشخص شدن قطعی انتخاب شهردار همچنان ادامه خواهد داشت.





*نتیجه جلسه امروز قطعاً انتخاب شهردار است

احمد حکیمی پور عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران در آخرین اظهاراتش قبل از آغاز جلسه امروز اظهار داشت: آقای تندگویان به عنوان سخنگو باید در این باره صحبت کند و جلسه امروز قطعاً همانند جلسه اول به خوبی برگزار خواهد شد و شهردار مشخص خواهد شد.





*نتیجه جلسه امروز قطعاً انتخاب شهردار است

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی منتخب چهارمین دوره شورای شهر تهران لحظاتی پیش از آغاز جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز تکلیف شهردار تهران مشخص خواهد شد و اعضا با ارائه کاندیداهای پیشنهادی خود به انتخاب شهردار تهران خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: پیش از این 10 نفر برای تصدی این مسئولیت کاندید شده بودند که طرفین برنامه های این اشخاص را در جلسات و نشست های خود بررسی کردند و اکنون این تعداد به 2 نفر رسیده و امروز انتخاب نهایی صورت می پذیرد.





*تهران امروز شهردار خود را می شناسد

31 عضو شورای شهر تهران امروز و در دومین جلسه شورای شهر تهران گزینه های پیشنهادی خود را برای شهردار تهران ارائه می دهند و پس از رای گیری شهردار تهران مشخص خواهد شد.

بر طبق قانون و با توجه به تعداد اعضای شورا گزینه شهرداری باید 16 رای به بالا را کسب کند .

بر اساس این گزارش جلسه امروز شورا در حالی غیرعلنی آغاز شد که پیش از این  قرار بود جلسه به صورت علنی برگزار شود.





برچسب ها: شهردار ، شورا ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۲۱:۱۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
اقای دکتر قالیباف تبریک.
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۲۰:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
اقای دکتر قالیباف تبریک.
آخرین اخبار