رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 23 درصد کل صادرات استان اردبیل را سیب‌زمینی تشکیل می‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ارژنگ عزیزی دیروز در جلسه کمیته صادرات در اردبیل اظهار داشت: ارزش سیب‌زمینی صادراتی استان اردبیل از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 4.9 میلیون دلار بوده است.

وی گفت:‌ از نظر وزنی نیز 52 درصد از کل صادرات استان را سیب‌زمینی تشکیل می‌دهد که کل صادرات در پنج ماهه اول امسال حدود 20 هزار تن بوده است.

عزیزی در ادامه خاطرنشان کرد: عمده صادرات سیب‌زمینی به کشور آذربایجان، روسیه، ارمنستان و گرجستان بوده که به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با یادآوری اینکه بیشترین واردات کالا به استان اردبیل شامل کائوچو، کنجاله، پنبه دانه و ماشین‌آلات بوده است، افزود: کائوچو بزرگ‌ترین واردات استان اردبیل در سال‌جاری است که از نظر ارزش واردات سهم عمده‌ای از واردات استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی در ادامه به کاهش 23 درصدی صادرات استان در پنج ماهه امسال اشاره کرد و گفت: ‌ارزش صادرات اردبیل 32 میلیون دلار بوده به طوریکه صادرات مصنوعات پلاستیکی به میزان قابل توجهی کاهش یافته به طوریکه 9 میلیون دلار صادرات این محصولات فرآوری شده را شاهد و ناظر بودیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.