دبیر حزب موتلفه اسلامی قم گفت: در روز 17 شهریور روح جدیدی در بدنه مبارزه دمیده شد که به استقامت ملت ایران تا رسیدن به پیروزی 22 بهمن در سال 57 منجر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد عرب با اشاره به فرا رسیدن سالروز 17 شهریور گفت: 17 شهریور روز خاصی در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی بوده و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر جای گذاشت و پیامدهای بسیاری برای ملت ایران داشت.

مشاور عالی استاندار قم با بیان این‌که محمدرضا شاه ملعون سعی داشت فضای کشور را آرام نگه ‌دارد ابراز داشت: 17 شهریور یا جمعه سیاه رژیم پهلوی با نیروهای نظامی به مقابله با مردم رفت و با تیراندازی به آن‌ها تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع را در میدان ژاله و خیابان شهباز شهید کرد.

عرب با اشاره به نقش جمعه سیاه در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از دهه 40 روزهای زیادی در جریان انقلاب اسلامی نقش داشتند اما روز 17 شهریور سال 57 یکی از روزهای درخشان مبارزاتی بود.

وی ادامه داد: در این روز بی‌رحمی و آدم‌کشی دستگاه شاهنشاهی بر مردم ثابت شد و رژیم پهلوی فهمید ملت با خون معامله می‌کند.

مشاور عالی استاندار قم با اشاره به پیامد‌های این روز اظهار کرد: استقامت مردم و جاری شدن جوی خون در جمعه سیاه ندایی بود که صدای آن به کل کشور رسید و حرکتی فوق‌العاده به انقلاب مردم داد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی قم افزود: در روز 17 شهریور تعداد زیادی از مردم دستگیر شدند و روح جدیدی در بدنه مبارزه کشور دمید که به استقامت ملت ایران تا رسیدن به پیروزی 22 بهمن در سال 57 منجر شد./س

برچسب ها: قم ، قیام ، هفدهم ، شهریور ، روح ، تازه ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.