سالانه بیش از 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان سمنان تکثیر و پرورش می یابند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تکثیر و پرورش سالانه بیش از 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان خبر داد.

به گفته مسعود مهدوی : تولید ماهیان زینتی در استان سمنان هر سال ازافزایش 20 درصدی برخوردار است و با توجه به روند روبه افزایش علاقمندان این صنعت/ آینده خوبی در انتظار این بخش است .
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ایجاد مجتمع یا شهرک ماهیان زینتی به عنوان برنامه جهاد کشاورزی استان سمنان، نزدیکی به بازار مصرف تهران ، کمتر بودن هزینه گرمایشی تولید این محصول در مقایسه با استان های سردسیر و تهیه آکواریوم برای ورود طبیعت به محیط خانه و جنبه های تفریحی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان را از مزیت های تولیدماهیان زینتی برشمرد و گفت : پرورش این نوع ماهی از شغل های زودبازده و اقتصادی است و به راحتی در محیط های مسکونی امکان پذیر است و به ازای هر 25 تا 30 هزار قطعه یک شغل مستقیم و یک شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.
مهدوی ماهیان زینتی تولید و عرضه شده در استان سمنان را شامل : ماهیان آب های شور / شیرین / زنده زا و تخم گذار / گیاه خوار / همه چیز خوار و گوشت خوار اعلام کرد و گفت : گونه های اسکار / سوارتر / فلالور / گوپی / مولی و آنجل از عمده ترین گونه های ماهیان زینتی پرورشی در استان هستند ./س


برچسب ها: ماهی ، زینتی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.