رئیس بنیاد ملی نهج‌البلاغه کشور گفت: در حال حاضر چهار استان کشور صاحب بنیاد نهج‌البلاغه هستند و سعی نمی‌کنیم بدون آمادگی استان‌ها شعبه جدیدی را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور در حاشیه مراسم رونمایی از سایت بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل افزود:‌ در حال حاضر استان‌های تهران، قم، مشهد و اردبیل صاحب بنیاد نهج‌البلاغه هستند و تا زمانی که دیگر استان‌ها اعلام آمادگی نکرده و بستر راه‌اندازی بنیاد را فراهم نکنند درصدد توسعه این مجموعه‌های علمی، پژوهشی نیستیم.

وی با یادآوری اینکه در مقطع کارشناسی ارشد رشته نهج‌البلاغه راه‌اندازی شده و تحصیل علاقمندان ادامه دارد، تصریح کرد: ‌از امسال رشته دکترای نهج‌البلاغه را نیز در دانشگاه تهران آغاز کردیم به طوریکه 12 دانشجوی دکترا در این رشته پذیرفته شده‌اند.

رئیس بنیاد ملی نهج‌البلاغه کشور خاطر نشان کرد:‌ امیدواریم با تخصصی شدن رشته نهج‌البلاغه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بتوانیم در حوزه تحقیق و پژوهش با رویکردی متفاوت ورودی عالمانه داشته باشیم.

دین‌پرور با ابراز خرسندی از راه‌اندازی سایت بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل اضافه کرد: راه‌اندازی این سایت زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا استعدادهای ناب محققان و پژوهشگران به شکوفایی رسیده و ما بتوانیم بیش از هر زمان دیگر از این مجموعه بهره‌برداری کامل را داشته باشیم.

وی بیان کرد: استان اردبیل به دلیل داشتن امکانات علمی مناسب و شخصیت‌های فرهیخته در دو سال گذشته توانسته است بنیاد نهج‌البلاغه را با قدرت و قوت راه‌اندازی کرده و از این ظرفیت استفاده کند.

رئیس بنیاد ملی نهج‌البلاغه کشور یادآور شد: با راه‌اندازی شعبه بنیاد نهج‌البلاغه در این استان در دو سال اخیر فعالیت‌های فرهنگی و هنری منسجم‌تر شده و با همراهی محققان سعی کردیم کارهای اساسی و زیربنایی را انجام دهیم.

دین‌پرور با قدردانی از حضور محققان و اساتید دانشگاه و دانشجویان در برنامه‌های پژوهشی بنیاد نهج‌البلاغه و کارهای تحقیقی جدید در این حوزه ادامه داد: ‌انتظار می‌رود با همدلی و هماهنگی بیشتر بتوان در این زمینه بیش از گذشته موفق و بسیار منسجم‌تر عمل کرد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.