معاون اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: پالايشگاه بنزين سازي بندرعباس مشکل مالي ندارد حدود 100 ميليون يورو براي تامين تجهيزات مورد نظر پرداخت شده است و تاکنون توليد اين پالايشگاه توقف نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اصفر رمضانی، در جمع خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: هم اکنون در کشور روزانه 67 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود که حدود 10 میلیون لیتر بنزین از پتروشیمی‌ها دریافت کرده و مابقی حجم مورد نیاز را نیز ازقبل در مخازن خود ذخیره کرده بودیم.

واردات بنزين نداريم

وي با بيان اينکه به هیچ عنوان بنزین وارد کشور نمی‌شود افزود: همه اخبار مربوط به واردات بنزین تکذیب می کنم همچنين تهاتر نفت از کشور هند را نيز نداريم.

پرداخت 100 ميليون يورو به پالايشگاه بندرعباس


رمضاني در مورد پالايشگاه بندرعباس افزود: اين پالايشگاه مشکل مالي ندارد حدود 100 ميليون يورو براي تامين تجهيزات مورد نظر پرداخت شده است و تاکنون توليد اين پالايشگاه توقف نشده است.
 
معاون اجرايي مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: پالايشگاه بنزين سازي بندرعباس روزانه 3 ميليون ليتر بنزين توليد مي کند و تمام تجهيزات اين پالايشگاه تامين شده و برخي کالاها در گمرگ هستند که به پالايشگاه منتقل مي شود.

وي تصريح کرد: شرکت ملي نفت در خصوص تامين منابع مالي اين پالايشگاه ستاره خليج فارس مشکل چنداني ندارد تنها بخشي از سهامداران و شرکت هاي خصوص در تامين منابع مشکل دارند. شرکت پالايش و پخش تمام توان اجرایی صنعت کشور را به کار گرفته تا نخستین واحد 120 هزار بشکه ای این پالایشگاه را به مدار تولید بیاورد.

رمضاني خاطرنشان کرد: اين پالايشگاه در نيمه نخست سال 93 به بهره برداری مي رسد.

از سرگيري سوآپ فراورده نفتي به زودي

وي با اشاره به اینکه سوآپ فرآورده هنوز متوقف است، گفت: امیدواریم به زودی بتوانیم سوآپ فرآورده را دوباره از سرگیری کنیم.

رمضانی افزود: با راه اندازی دو طرح بهبود کیفیت و بهینه سازی دو مجتمع پالایشگاه اصفهان که در 15 مهر ماه افتتاح و پالایشگاه تبریز که در اول مهرماه به بهره برداری می‌رسد، می‌توانیم حجم تولید بنزین را در کشور افزایش دهیم.

وي ياداورشد: پالايشگاه اصفهان داراي سه ترين(رديف) است که به زودي وارد مدار توليد مي شود بطوري که به افتتاح آن روزانه سه ميليون ليتر بنزين توليد مي شود.

معاون اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی،در خصوص  بهینه‌سازی پالایشگاه تبریز گفت: اين پالايشگاه در اول مهرماه سالجاري وارد مدار توليد مي شود که روزانه يک ميليون ليتر بنزين توليد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قصد داریم جایگاه‌های سوخت یورو4 را در تهران افزایش دهیم و در ادامه نیز با افزایش حجم تولید بنزین یورو4 در کشور و براساس برنامه مصوب قصد داریم عرضه بنزین را در کل کشور انجام دهیم.

رمضاني درباره خصوصي سازي شرکت ملي نفت گفت: وزارت نفت تابع قانون کشور است در صورت صلاحديد مسئولان اين شرکت خصوصي سازي خواهد شد و اگر از شرکت کارکارشناسي بخواهند ما نظر خواهيم داد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار