مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: جلوگیری از ایجاد بریدگی، کوبیدگی، لهیدگی و خراشیدگی محصول در برداشت سبزی‌ها برای کنترل بیماری در سبزی‌ها تاثیرگذار است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «سعید سلیمانی»، افزود: عوامل بیماری‌زا می‌توانند بر کیفیّت سبزی‌های برداشت شده تاثیر نامطلوب داشته باشند.

وی درباره‌ی گسترش بیماری در سبزی‌ها گفت: ضایعات وارده به سبزی‌ها ممکنست به‌تدریج گسترش یافته و به محصولات سالم و مجاور سرایت کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سبزی‌ها را اغلب پس از برداشت، شست‌وشو داده و با هوا سرد می‌کنند.

سلیمانی با اشاره به معمول‌ترین نوع پوسیدگی در سبزی‌ها یادآور شد: نرم‌شدگی و پوسیدگی قارچی و باکتریایی معمول‌ترین نوع پوسیدگی در انواع سبزی‌هاست.

وی با بازگو کردن آمادگی برخی سبزی‌ها برای جذب آب افزود: برخی سبزی‌ها در برابر پوسیدگی و نرم‌شدگی حساس بوده و آمادگی زیادی برای جذب آب دارند از همین‌رو باید به‌صورت خشک نگهداری شوند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پس از شست‌وشو و پیش از بسته‌بندی محصول باید آنها را به‌طور کامل خشک کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سبزی ، محصول ، خراشیدگی ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.