پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات بین المللی» با مشارکت مرجع ملی حقوق کودک و یونیسف ایران به همیت کلینیک حقوقی دانشگاه مفید به آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مدرسه تخصصی حقوق در پنجمین دوره خود به مباحثی مانند کودکان فراموش شده، مفهوم، اسناد و نهادها، اصول بنیادین حمایت از کودکان در اسلام و حقوق بین الملل، خشونت علیه کودکان در خانه، مراکز آموزشی و محیط کار، حمایت از کودکان در برابر آزار و خشونت در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی، راهکارهای جلوگیری و مقابله با خشونت علیه کودکان، کار کودک از منظر اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی و حمایت از کودکان در برابر بهره کشی اقتصادی در اسلام و مقررات داخلی و بین المللی می‌پردازد.

با توجه به اینکه مدرسه تخصصی حقوق استاد محور نخواهد بود در این راستا کارگاه‌های تخصصی تشکیل شده و دانشجویان در مسائل مطرح شده بحث و مشارکت خواهند داشت.

در این دوره آموزشی از اساتید برجسته و مطرحی برای پربار شدن این دوره آموزشی دعوت به عمل آمده و از اساتید برجسته رشته حقوق از قضات دادگاه اطفال استفاده شده است تا پرونده‌های واقعی مربوط به حقوق کودک مطرح و مورد بررسی قرار دهند.

در این دوره تخصصی برای غنی شدن بار علمی آموزشی از محمد باقر عاشوری قاضی دادگستری استان قم برای بررسی و طرح پرونده‌های واقعی در زمینه حقوق اطفال دعوت شده است.

70 نفر از داشنجویان سراسر کشور در رشته حقوق برای حضور در این مدرسه تخصصی ثبت نام کرده‌اند که در پایان روز 21 شهریور ماه به آنان گواهینامه معتبر علمی اعطا خواهد شد./س

برچسب ها: قم ، آغاز ، کار ، مدرسه ، تخصصی ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.