پس از انتشار خبر عصر ديروز عزل فرهاد دانشجو از رياست دانشگاه آزاد توسط يکي از خبرگزاري ها واکنشهاي مختلفي در مورد اين خبر ايجاد شد اما صبح امروز دستان پشت پرده برخي از عوامل جاسبي در امضاي حکم عزل دانشجو فاش شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ اخباري که از شب گذشته در ارتباط با خبر عزل دانشجو انتشار يافت به شرح زير آمده است:

هيئت امنا تشكيل نشود عزل ونصبي صورت نميگيرد

 با توجه به اینکه در اساس نامه دانشگاه ازاد عنوان شده است که هر عزل و نصبی با حضور اعضای هیات امنا باشد خبرها حاکی است که هنوز این جلسه تشکیل نشده است و تا اعضای هیات امنا  همگی در این موضوع به اتفاق نرسند عزل و نصبی صورت نگرفته است.

روابط عمومی دانشگاه آزاد بی خبر از عزل دانشجو

به دنبال خبر عزل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، روابط عمومی این دانشگاه از عزل فرهاد دانشجو اظهار بی اطلاعی کرد.
کفیل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: اطلاعی از عزل فرهاد دانشجو ندارم زیرا هنوز به ما اعلام وصول نشده است و دانشگاه هنوز بی خبر است.

وی افزود: من هم دقایقی پیش این خبر را از دیگران شنیدم و هیچ خبری به ما گزارش نشده است
خبر عزل فرهاد دانشجو صحت ندارد/روابط عمومی دانشگاه آزاد بی خبر از عزل دانشجو

درادامه اين گزارش مشاور رئیس دانشگاه آزاد گفت: خبر عزل فرهاد دانشجو صحت ندارد چرا که با خود دانشجو صحبت کردم و او از این خبر اظهار بی اطلاعی کرد.

پرکره مشاور رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: خبر عزل فرهاد دانشجو صحت ندارد چرا که با خود دانشجو صحبت کردم و او از این خبر اظهار بی اطلاعی کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سرپرست وزارت علوم می تواند رئیس دانشگاه آزاد را به تنهایی عزل و یا نصب کند افزود: اصلا سرپرست چنین اجازه ای ندارد و هر نوع تصمیمی باید با تشکیل جلسه هیات امنا باشدکه تاکنون نیز چنین جلسه ای تشکیل نشده حتی با برخی اعضای هیات امنا از جمله دکتر محمدیان نیز تماس گرفتیم که ایشان هم این خبر را تکذیب کرد.

وی تصریح کرد : بر فرض مثال هم اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد باید در شرایط اضطرار باشد که حتی الان این شرایط هم وجود ندارد.

پرکره خاطر نشان کرد: البته در متن خبری که در یکی از خبرگزاری ها انتشار یافته آمده است که این عزل به دلیل فعالیت بهتر در دولت رخ داده است و حال آنکه دانشگاه آزاد اولین جایی بوده که به دولت جدید و دکتر روحانی تبریک گفته و فرهاد دانشجو نیز به ارتقا سیستم عالی کشور کمکی کند و این همکاری یا عدم همکاری که در این خبر انتشار یافته اصلا  ربطی به رئیس دانشگاه آزاد ندارد

گفتنی است برخی خبرگزاری ها ساعاتی پیش در خبری به نقل از یک منبع اگاه اعلام کردند:طی روزهای گذشته شش نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد با تهیه صورتجلسه‌ای، فرهاد دانشجو را از ریاست دانشگاه آزاد عزل و حمید میرزاده عضو هیئت امنای این دانشگاه را به سرپرستی آن منصوب کردند.

در پی انتشار این خبر کفیل  از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما گفت: اطلاعی از عزل فرهاد دانشجو ندارم زیرا هنوز به ما اعلام وصول نشده است و دانشگاه هنوز بی خبر است اين در حالي است فرهاد دانشجو به دنبال خبر عزل خود عنوان كرد.

مخالفت رئیس هيئت امنای دانشگاه با حکم عزل/ هیئت امنا از مدیریت من راضی هستند

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه هیئت امنا باید حکم عزل را تایید کنند از عدم موافقت سید حسن خمینی با این حکم خبر داد.

فرهاد دانشجو ،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران در خصوص قانونی بودن یا نبودن این اقدام گفت: عزل و نصب روسای دانشگاه روال قانونی خاص خود را دارد و اعضای هیئت امنا  و همچنین رئیس هیئت امنا باید این حکم را تایيد کنند.

وی با بیان این مطالب افزود: طي صخبت هايي كه با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد داشتیم وي به هیچ وجه این موضوع را تایید نکرده  کما اینکه وي در جلسه شورای مرکزی دانشگاه آزاد از فعالیت ها و افتخارات این دانشگاه بسیار راضی بوده اند.
 وی همچنین افزود: طی صحبت هایی که با اعضای محترم هیئت امنای دانشگاه داشتیم نیز این افراد از فعالیت دانشگاه آزاد راضی بوده اند و از من خواستند تا کار را با جدیت بیشتری دنبال كنم.
 
دانشجو در خصوص  فعالیت های دانشگاه آزاد گفت: در 18 ماه گذشته که من فعالیت خود را آغاز کرده ام بیش از 200 رشته محل مجوز گرفته اند، بیش از 300 رشته محل دکتری و بیش از 370 رشته محل کارشناسی ارشد نیز فعال شده اند.

وی در خصوص شهریه هاتاکید کرد: امسال با توجه به تورم بین 25 تا 32 درصد و با وجود اینکه اجازه داشتیم تا 20 درصد شهریه را افزایش دهیم ولی با اعمال تخفیف 17 درصدی فقط  3 درصد افزایش شهریه خواهیم داشت.

وی همچنین به تغییر فضای دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: فضای دانشگاه آزاد در این مدت از یک فضای سیاسی به فضای علمی تبدیل شده است.

دانشجو در خاتمه خاطر نشان کرد: این قبیل  اتفاقات و اخباری از این دست به هیچ عنوان فعالیت رو به جلوي دانشگاه آزاد را متوقف نخواهد کرددر ادامه اين گزارش امده است كه درراستاي انتشار عزل رئيس دانشگاه ازاد اسلامي امروز جلسه هیئت رئیسه با حضور دانشجو برگزار شد

با وجود انتشار خبر عزل رئیس دانشگاه آزاد و موافقت هیئت امنا با این مسئله جلسه هیئت رئیسه این دانشگاه طبق روال همیشه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی  با انتشار خبر عزل رئیس دانشگاه از سمت ریاست ،صبح امروز جلسه هیئت رئیسه این دانشگاه با حضور فرهاد دانشجو  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
 
گفتنی است در این جلسه  در خصوص مسائل مختلف دانشگاه  از جمله مسائل سیاسی، فرهنگی و سایر مسائل مربوط به سال تحصیلی جدید بحث و تبادل نظر شد.

مدیران سابق دانشگاه آزاد هوای برگشتن دارند/ امضاي مديران دوره جاسبي پای حکم عزل دانشجو


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پی انتشار خبر عزل خود از سمت ریاست ،مدیران سابق را از جمله عوامل انتشار این خبر دانست.

فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  عزل من باید روال قانونی داشته باشد به صورتی که 2/3 اعضای هیئت امنا باید پای حکم را امضا کرده باشند در حالیکه این اتفاق هنوز نیفتاده و حتی رئیس هیئت امنا جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با این حکم موافق نیست.
 
وی افزود: آنچه در سایتهای خبری در این  مورد خواندم حاکی از فضای سیاسی بوده و هر کسی که این کار را کرده باشد یک تصمیم سیاسی گرفته و باید بدانیم که تصمیم گیری سیاسی برای یک فضای آکادمیک صحیح نیست.
 
دانشجو  تاکید کرد: هنوز از دوره قبل ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مدیرانی هستند که مایلند بینش سیاسی خود را در دانشگاه ها اعمال کنند و در پی تلاش برای بازگشت و سیاسی کردن فضای دانشگاهی هستندبراساس اين گزارش فرهاد دانشجو عنوان كرد.
 
برچسب ها: دانشجو ، عزل ، حکم ، جاسبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.