عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتراض به راستگو به رای ایشان نیست بلکه به دروغ گویی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،فاطمه دانشور عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برگزاری جلسه امروز شورا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر دلیل ترک وی جلسه امروز شورا و اعتراضش به راستگو گفت: خانم راستگو کار اخلاقی انجام ندادند و بحث ما به جریان اصلاح طلب باز می گردد و ما به اصول راستگویی پایبندیم و از دروغ به دور هستیم.

وی ادامه داد: دروغ کار زشتی است و خانم راستگو با این کار نفاق انجام دادند که این ویژگی غیر اخلاقی نوعی خیانت محسوب می شود.

دانشور اظهار داشت: من مشکلی با رای ایشان ندارم و اعتراض من به دروغ گویی است چرا که ایشان به اصول اخلاقی پایبند نبوده اند .

وی در خصوص این که ایشان اصلاح طلب هستند یا اصول گرا بیان داشت: این موضوع به منافع ایشان باز می گردد و هر جا منفعت داشته باشد چرخش شان به آن سمت است.





*حرکت امروز برخی از اعضای اصلاح طلب شورا تقلید رفتار زشت غربی ها است

حافظی عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برگزاری جلسه امروز شورا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر ترک جلسه امروز شورا توسط برخی اعضای اصلاح طلب گفت: برای ما که مدعی مردم سالاری دینی هستیم نداشتن صحه صدر و پایین بودن آستانه تحمل برای شنیدن سخن مخالف ناپسند است.

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: این حرکت امروز برخی اعضای شورا دور از منطق و غیر قابل دفاع است.




*من حرکت ترک جلسه برخی اعضای را نه تائید و نه تکذیب می کنم

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: این حرکت امروز برخی اعضای شورا دور از منطق و غیر قابل دفاع است.
انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه امروز شورا و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر دلیل ترک جلسه برخی از اعضا در هنگام صحبت های الهه راستگو گفت: من این حرکت دوستان از جمله مختآباد و دانشور را نه تائید و نه تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: هر کس آزاد است و مسئول رفتار خود، اما ما کاری می کنیم جلسات شورا بدون تنش دنبال شود.





*رفتار راستگو گل به خودی بود


مختآباد : عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دلیل ترک جلسه شورا در هنگام سخنرانی الهه راستگو را رفتار خلاف حزبی او دانست و از آن به عنوان یک گل به خودی یاد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درحاشیه جلسه امروز شورا و در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص دلیل ترک جلسه در هنگام صحبت های الهه راستگو گفت: دوست نداشتیم صحبت های ایشان را بشنویم ما یک کار تیمی انجام می دادیم که درون خبری بود و بر روی یک نفر اتفاق نظر داشتیم اما ایشان خلاف این را عمل کردند.

 



*رفتاری مهربانانه که از آن به عنوان نماد نامهربانی یاد شد

 احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه امروز شورا اظهار داشت: در جلسه قبلی شورای شهر تهران شاهد جلوه دیگری از مردم سالاری دینی بودیم اما امروز که از فضای پرهیاهو و پرتنش  روز یک شنبه خارج شدیم و با توجه به عدم حضور رسانه ها و ارائه گزارشاتی که مبتنی بر حقیقت نبود لازم است که گزارشی از روز یکشنبه ارائه کنند و در خصوص برخی اتفاقات شفاف سازی کنند.

مسجد جامعی در ادامه تصریح کرد: مسئله انتخاب شهردار تهران بسیار با اهمیت است و دلیل آن روشن است  به همین جهت در جلسه هیات رئیسه شورا طرحی پیشنهاد شد تا این برنامه ها در چارچوب نظام مندی انجام شود و این روند به این صورت بود که تصمیم گرفته شد از نامزدهای منتخب خواسته شود تا با هم در جلسه حضور پیدا کنند و در جریان گزارش یکدیگر قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب بر اساس قرعه کشی از دو نامزد دعوت شد تا در جلسه حضور یابند که هاشمی زودتر رسید و از او خواهش کردیم تا منتظر بماند تا قالیباف نیز برسد و با من در جلسه شرکت کنند تا هیچ شاعبه ای به وجود نیاید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ما برای همه مسائل جزئی و حتی برای آن که چه کشی نخست صحبت کند قرعه کشی کردیم و این کار توسط مجتبی شاکری انجام شد تا از هر گونه ایجاد ابهامی جلوگیری شود.

وی افزود: قالیباف در ارائه گزارش خود اشاره هایی که همکاری با هاشمی داشت و متقابلاً هاشمی با احترام و به همین نحو گزارش خود را ارائه داد.

مسجد جامعی بیان داشت: در جلسه روز یکشنبه آباد به صورت مزاح به هاشمی گفت: شما که اینقدر به هم نزدیک هستید چرا به نفع قالیباف کنار نمی روید و هنوز نیز دیر نشده است که هاشمی به ایشان پاسخ دادند قالیباف اجازه نداده است.

وی افزود: پس از پایان گزارش هر دو نامزد خواستیم که جلسه را ترک کنند و من از روی  صمیمیت دو بار به پشت قالیباف زدم و به وی گفتم که هاشمی را با خود به دفترش ببرد و این مسئله از سوی برخی رسانه ها وارونه نشان داده شد و حتی زمان آن را نیز تغییر دادند چرا که این مسئله قبل از رای گیری بود و گفته شد که بنده پس از رای گیری و از سر ناراحتی این عمل را انجام داده ام. و این رفتار بسیار ناپسند است.

مسجد جامعی خاطر نشان کرد: امیدواریم در دوره جدید فعالیت های شهرداری برای مشارکت گسترده مردم در اداره امور استفاده شود تا بتوانیم مجموعه شهری بهتری داشته باشیم و فضایی بسازیم که کسی نتواند طعم شیرین حماسه سیاسی خلق شده در 24 خرداد ماه را به کام مردم تلخ کند.



به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سومین جلسه شورای چهارم شهر تهران با حضور 9 نفر از اعضا در حالی برگزاري است که در ابتدای جلسه و بعد از نطق پیش از دستور احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران، الهه راستگو عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به ارائه دفاعیه‌ای از خود مبنی بر اتفاق پیش آمده در چند روز گذشته پس از انتخاب شهردار پرداخت که با شروع سخنرانی وی مختآباد و دانشور جلسه را ترک کردند.




الهه راستگو با اشاره به بداخلاقی های سیاسی در چند روز گذشته نسبت به خود اظهار داشت: ما هفته گذشته به خداوند سوگند یاد کردیم که در حفظ امانت مردم کوشا باشیم و در همه زمینه ها رعایت انصاف را داشته باشیم.

وی ادامه داد: مردم شریف تهران و حضار گرامی این روزها به من با 32 سال سابقه خدمتگذاری در اقشار مختلف جامعه و به سبب یک سری اصول بدیعی انتخاب شهردار تهران و بداخلاقی های سیاسی و از جانب برخی افراد پس از رای گیری، مورد تحقیر، توهین و رفتار ناشایست قرار گرفتم.

وی افزود: افرادی که در این خصوص اظهار نظر کردند افرادی بودند که هیچ سابقه سیاسی نداشتند و همواره تاکید می کردند که شورا جای کار سیاسی نیست اما خودشان این موضوع را فراموش کردند.
الهه راستگو  اظهار داشت: مورد بي مهري رسانه ها و افرادي قرار گرفتم که رفتارشان مصداق بارز بي حرمتي به حريت و آزاد انديشي است.
وي تصريح کرد: اکثر هم گروهان من در شورا ميگفتند شورا جاي کار سياسي نيست ولي آنچنان در مسائل سياسي فرو رفتن که مصالح مردم فراموش شد.




*ترک جلسه مختآباد و دانشور در هنگام نطق پیش از دستور الهه راستگو


بر اساس این گزارش در ادامه سخنرانی راستگو  ، مختآباد و دانشور جلسه را ترک کردند.

مختآباد اظهار داشت: ایشان دروغ گفته، خیانت کرده اما ما را متهم می کند.

دانشور نیز با تاکید گفته مختآباد گفت: وی دروغ گفته، همواره در جریان فراکسیون های اصلاح طلبان حضور داشته و قسم دروغ خورده اما حالا ما را متهم می کند و باید بررسی شود که ارتباط شرکت های برادرش در شهرداری باعث این تغییر رای شده است یا خیر./ف



برچسب ها: جلسه ، شورا ، شهر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
بهتراست بچای اینکه یک عمل شچاع وباتدبیر ودرعین حال دارای نقص را زیر سئوال ببریم کمی اندیشه کنیم ومحدودیت ها ی ضدآزادی و اندیشه حزبی را کالبدشکافی کنیم .هردو کاندیدا خوب وکارابودندوباتوجه به ترکیب اعضا ء شورای شهر تهران وانتخاب چناب آقای مسچدچامعی به عنوان رییس شورا ،انتخاب چناب آقای قالیباف به عنوان شهردارتهران اقدامی بهینه وخواست مردم تهران برآورده شد.به هردو چناح پیشنهاد می کنم جوب لای جرخ حرکت نظام نگذارید ومسائل اختلافی را تمام کنید .با تشکر
Netherlands
جهانگیر نیکخواه
۱۶:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
با توجه به اینکه من آقای قالیباف را برای شهرداری اصلح تر میدانم ولی رفتار خانم راستگو را اگر در جهت منافغ شخصی باشد خیانت میدانم
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۵:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سلام
به اطلاع خانم راستگو میرسانم که در هرجای دنیا کسی با حزب مطبوع خود این رفتار را داشته باشد برخورد شدید تری میکنند.پیمان شکنی کار خوبی نیست
آخرین اخبار