کشتی گیر سابق تیم ملی گفت: در آستانه مسابقات جهانی ملی پوشان با سختی تمرینات آماده سازی خود را پشت سر گذاشتند و حمایت معنوی مسئولان از ورزشکاران لازم است.

 هادی حبیبی پهلوان سابق کشتی آسیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: مسئولان باید بدانند که ملی پوشان در شرایط سختی تمرین می کنند،  از طرفی باید به ملی پوشان اعلام کنند که افتخار آفرینی آنها اهمیت دارد،  در آستانه مسابقات جهانی کشتی حمایت معنوی از ورزشکاران لازم است و مسئولان با حضور در تمرینات آماده سازی  ملی پوشان این حمایت را به عمل می آورند.

وی در ادامه افزود:کشتی با خانواده ها و مردم کشورمان عجین شده است، مدت ها بحث حذف کشتی از المپیک بود ولی این خبر خوش به ما رسید و کشتی در المپیک ماندگار شد ، جا دارد که این تصمیم را به تمام مردم  ایران تبریک بگویم.

 حبیبی تصریح کرد:  کشتی قبل از فیلا هم از ورزش های اصلی المپیک بوده و حذف آن از المپیک حیف بود.

 وی با بیان اینکه با تغییر قوانین در کشتی  این رشته جذاب تر شده است، گفت: خود ما گوش شکسته ها هم الان لذت بیشتری از تماشای مسابقات کشتی می بریم، چراکه با تغییر قوانین شانس در کشتی دخالت ندارد و پهلوانی در آن ارتقا یافته است در حال حاضر کشتی زیباتر شد و این مهم با کمک همه جامعه کشتی میسر شده است.

وی تأکید کرد: بیشترین مدال های ایران در المپیک را کشتی گیران می گرفتند اگر کشتی از المپیک حذف می شد این رشته ورزشی در ایران هم تعطیل می شد و سرنوشتش نامعلوم بود.

حبیبی با تأکید بر اینکه جام جهانی کشتی در ایران تأثیر به سزایی در حفظ کشتی داشت گفت: برگزاری این مسابقات هواداران خاص کشتی را نشان داد دست اندرکاران با تلاش و برنامه ریزی های خود این مسابقات را به بهترین نحو برگزار کردند. کشورهای خوبی به این مسابقات آمدند همچنین دعوت از نخبه های کشتی در این رقابت ها جای تقدیر دارد و صدای مردم ایران به جهان رسید که این تلنگری به سرای IOC بود.

وی بیان داشت: قوانین فیلا باید به روز شود و در این راستا مسئولان فیلا و کشورهای مختلف باید پیشنهادات خود را برای به روز شدن مقررات بدهند تا مشتی در کسیر مطلوب قرار بگیرد.

از دلایل اصلی پیشنهاد حذف کشتی در المپیک کمبود تماشاگر بود که با تغییر قوانین مسابقات این مهم نیز رفع شده است./آق

برچسب ها: ملی پوشان ، حمایت ، معنوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار