با نزديك شدن به فصل مدارس خريدن كوله پشتي يكي از دغدغه‌هايي است كه دانش‌‌آموزان و والدين آن رادارند كه آمار نشان داده است، 30 تا 50 درصد جوانان 15 تا 16 ساله از كمر درد رنج مي‌برند كه يكي از علت‌هاي آن استفاده از كوله پشتي نامناسب مي‌باشد.

دكتر مقتدايي فوق تخصص ارتوپد و جراحي زانو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه كيف سنگين موجب مي‌شود پشت افراد بيش از حد به عقب كشيده شود و گودي كمر او زيادتر شود افزود: بيش از 60 درصد استفاده كنندگان كوله پشتي از درد ناحيه كمر رنج مي‌برند و در دراز مدت روي شانه ايجاد افتادگي مي‌شود و انحراف ستون فقرات، قوزپشتي، افتادگي و عدم تقارن شانه‌ها از عوارض استفاده از كوله پشتي نامناسب مي‌باشد.

وي ادامه داد: كيف بايد از سبك‌ترين جنس استفاده شود در صورتي كه وزن كيف كوله پشتي بيش از 10 تا 15 درصد وزن دانش آموز باشد تغييرات ناسالمي در وضعيت بدن و اندام به وجود مي‌آورد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: استفاده كنندگان كوله پشتي بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه هر دو بند كوله پشتي بر روي شانه‌ها بياندازند اين را به توزيع مناسب زوزن بر پشت كمك مي‌كند./ع2

برچسب ها: شانه ، کوله ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار