مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، گفت: در پنج ماهه نخست امسال تشریفات صادرات یک میلیون و 552 هزار و 255 تن کالا به ارزش 370 میلیون و 935 هزار و 21 دلار در گمرکات استان انجام شده است.

z




به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه کرمانشاه،"علی سعدالدین"، افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاط وزن هفت درصد و از حیث ارزش نیز 39 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری 430 نوع تعرفه(کالا) به 24 کشور جهان از گمرکات استان کرمانشاه صادر شده که عراق با 368 میلیون و 50 هزار دلار جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، ادامه داد: طی مدت یاد شده کشورهای امارات و افغانستان به ترتیب با وارد کردن یک میلیون و 163 هزار دلار و 731 هزار دلار کالا از گمرکات استان کرمانشاه در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی اضافه کرد: اداره کل گمرکات استان کرمانشاه دارای پنج گمرک صادراتی است که در پنج ماهه امسال گمرک کرمانشاه (مرکزی) تشریفات صادرات 237 میلیون دلار، گمرک پرویزخان 93 میلیون دلار، گمرک خسروی 39 میلیون دلار، بازارچه مرزی شوشمی چهار میلیون دلار و بازارچه مرزی شیخ صله 221 هزار دلار را انجام داده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، آمار صادرات سایر گمرکات که از مرزهای استان کرمانشاه خارج شده در پنج ماهه نخست سالجاری را 902 میلیون و481 هزار و543 دلار با وزن یک میلیون و805 هزار و 587 تن عنوان کرد و افزود: صادرات سایر گمرکات از مرزهای استان کرمانشاه از نظر ارزش 131 درصد و از حیث وزن 147 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

سعدالدین عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را محصولات معدنی و مصنوعات آن(سیمان، کاشی و...)، محصولات صنایع غذایی(رب گوجه، نوشابه و...)، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از آن، محصولات نباتی، حیوانات زنده و محصولات حیوانی عنوان کرد. /ش
برچسب ها: صادرات ، گمرکات ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.